baboon
Pá, 18. 5. 2012 21:10
|
Škoda 973 mého dobrého známého při jedné z našich vyjížděk v r. 2000.
Štábní modifikace, i když proti původní poměrně dost upravená - karosářsky i technicky. Příslušenstvím je i pevná nasazovací střecha, z jakési lehce lámající se umělé hmoty. Blbě drží na všech Babetách.
Zákl. info:
Vyrobily se tři verse: plavák (dochovaný jeden ze tří), štábní (dle mého pátrání 8 - 9 ks) a sanita či radiovůz - stejná, uzavřená karoserie (dochovaných pravd. 5 - 6 kusů). Mimo naše území vím jen o jedné 973, a sice v Dánsku.
Pohon prototypovým čtyřválcem 1500 ccm Škoda, uvažovaným do exportního "Sedanu." Připojitelný pohon předních kol, při zařazení redukce se automaticky spínají uzávěrky diferenciálů. Náboj reservy se v případě zapadnutí dá připevnit na jeden disk kola, nasadit upravené lano (z příslušenství) a Babeta se tak sama vyprostí bez nutnosti složitého soustrojí. Při konstrukci vzniklo několik čs. patentů.
O Babetě se říkalo, že leze po zdi - můžu potvrdit, že je to pravda. Byl jsem kdysi na sev. Moravě svědkem, jak zdrtila originál armádní HUMVEE - a za celý život jsem nepoznal jiný terenní vůz, který by dokázal to, co tahle škodovka.
Vývoj byl příkazem z vyšších míst zastaven, údajně pro nedostatečnou kapacitu výrobního závodu. Pravda je ovšem taková, že veškerá dokumentace se odevzdala v rámci Varšavské smlouvy do Sovětského svazu, odkud k nám začaly chodit GAZy 69. Babeta se mohla stát celosvětovým šlágrem, nebýt tuposti pomazaných hlav ...
Toliko o unikátní škodovce, doufám, že to nebylo moc dlouhé ...
|
|
|
m_tsch
Pá, 18. 5. 2012 21:17
|
Nebyl tenhle kus kdysi v auto moto revue? Nebo v Zašlapaných projektech?
|
|
|
baboon
Pá, 18. 5. 2012 22:17
|
AMR nějak nesleduju, ale v Zašlapaných projektech byl - a bohužel právem. Majitel postupem času vystřídal celkem 4 Babety - jeho byla i ta, co je dneska vystavená ve Škoda Museu v MB.
|
|
|
Hodnocení bez komentářů | |