baboon
Pá, 23. 3. 2012 19:18
|
Tak tohle je fotka z r. 1993, někde jihozápadní okraj Prahy - už to nedokážu definovat - ale ono už to tam stejně vypadá jinak ...
Bývalá plocha nějakého podniku a porůznu poházených asi 20 už tehdy zajímavých aut. Plot jen někde, zato psisko veliký ... Po třetí fotce už vrčelo ...
Odleva: Rekord D, Horizon, Poběda a Escort Mk II.
|
|
|
junjor
Pá, 23. 3. 2012 21:10
|
Jazdili v ČS Pobiedy aj Varšavy? Robím si zbierku modelov čo u nás jazdilo, tak ma to celkom zaujíma.
|
 |
|
baboon
Pá, 23. 3. 2012 22:01
|
Ad Junjor:
Jezdily tu Pobědy toho typu, co na mém fotu - čili po faceliftingu. Ten první typ (maska jako předválečný Opel Kapitän) - těch sem bylo dovezeno pár kousků na zkoušky, ale to je vše.
Potom přišla Warszawa - nejdříve typ 201 - což byla vlastně Poběda s jinou maskou. Těch přišlo taky málo, dneska snad už žádná není (já jsem poslední viděl a fotil na čs. SPZ asi před 12 roky u Brna) - no a pak začaly chodit klasické kufrové 223, pak i STW. Ale byly doby, kdy se třeba soukromníkům nedodávaly, u kombíků většinou ... Určitě u nás nejezdily pick-upy, sanity, pohřební, apod.
U nás měl Pobědu kdysi taxikář, to mi bylo tak 8 nebo 9 let, ale pořád slyším ten krásný zvuk spodového motoru . Pak mu dali Volgu 21 a s tou taxikařil až do smrti.
Ona se ta kufrová Warszawa 223 vlastně vůbec neměla vyrábět - Poláci koupili k okopírovánmí amer. Ford Falcon, modelový rok 1960 - a podle toho stvořili Warszawu 210 - mně osobně se to auto moc líbí, a na svou dobu mělo hodně moderní design. Nikdy jsem nezjistil, kolik jich vlastně bylo, ale nejčastěji se hovoří o třech s čtyřválcem a jedné s šestiválcem. Ta se dochovala v museu. Je to škoda, protože v social. zemích tehdy nic modernějšího nebylo. Jenže Polsko nemělo ani suroviny, ani infrastrukturu, a tak to zůstalo ležet ... 
|
|
|
Jelass
Pá, 23. 3. 2012 22:01
|
Poběd tady bylo... sačí podívat na pořad Retro čes. televize a díl sovětské vozy
|
|
|
junjor
Pá, 23. 3. 2012 23:25
|
|
pavel14
So, 24. 3. 2012 06:12
|
Baboon: už aby si vydal tu knihu, protože se hezky "čteš" Vždycky se těším na další fotku + popis od Tebe a obzvlášť na foto z počátku 90. let, ty časy už tak nějak pomatuju a rád zavzpomínám.
|
|
|
pech.
So, 24. 3. 2012 07:53
|
Warszavu 223 měli rodiče. Jako dítě si to pamatuju jako největší káru v ulici. Byla to kufrovka, s novějšíma, velkejma světalama přes roh, OHV, řazení na podlaze.Vpředu lavice v kuse a bylo to pro 6 lidí... Koupili ho od nějakého pana Anthropiuse z čb asi v roce 80, a měli jí přes 10 let, než jí prodali, páč byla poměrně rozežraná a začínaly bejt problémy s věcma, pak jí nahradili nakrátko fiatem 125P (šlápnutí do hovna) než jej vyměnili za škodu 120ls-m, kteoru měli donedávna (nahrazena, po velké spokojenosti se škodou, ojetou felcko s batohem, kteoru mají dodnes). POběd tu nebylo málo, v podstatě to byl předchůdce volhy, a ani těch tu nebylo málo... Volhu a pobědu si mohl koupit i normální smrtelník, pokud na to měl. Horizon je auto sice neobvyklé, ale úspěšné nebylo, i tak se sem natahaly a občas k vidění byl.
|
|
|
baboon
St, 28. 3. 2012 10:39
|
Ad junjor:
Omlouvám se za pozdní odpověď, ale nějak se nahromadily uzávěrky ...
Se Syrenou 101 je to jednoduché. Je možné, že se pro zkušební účely dovezla, ale osobně jsem ji nikdy na čs SPZ neviděl a navím ani o nikom, kdo ano. Tady plnil úlohu Syreny Trabant - nakonec Syrena byla taková směs z DKW, Ify a Aero Minora. Říká se, že podklady pro nerealisovaný Minor III. byly předané polsku a sloužily při vývoji Syreny.
Simca - to je jiná kapitola. Když si odmyslím před- a těsně poválečné typy 5, 6 a 8 - které tu ale také byly a dodnes existují - dovoz začal modernisovanou Aronde v roce 1957. Dovážel se základní typ, ovšem individuálně (na veletrhy, Tuzex) tady jezdil i kombík nebo Grand large - dvoudveřový hardtop. Řada pokračovala dovozem P 60 Elysée, což byla modernisovaná Aronde, s prakticky stejným motorem Rush 1300 ccm. Ovšem zase: dostaly se sem i výkonnější Montlhéry, tři kousky krásných hardtopů Monaco - dodnes je jeden v Brně a pravd. i jeden STW Ranch - mám z něj nějaké drobnosti a kamarád taky. Zároveň tu jezdily i coupé a cabria (Oceane a Plein Ciel) - vše z veletrhu. Další větší počty těchhle Simek sem dovezl Tuzex jako ojetiny. mimo to zde bylo 49 vělkých Simek Ariane 4 (5 jsem jich měl) s karoserií z velkého typu Vedette, ale malým čtyřválcem Flash 1300 ccm. Poznal jsem jen málo pohodlnějších a prostornějších aut. Takhle Ariane se čtyřválcem se začala vyrábět na požadavek pařížských taxikářů, kteří potřebovali vělký, ale provozně nenáročný vůz. Byly tu i osmiválcový Vedetty - obou versí - první bez křídel vzadu, druhá s křídly. Dodnes tu jsou. Dostaly se sem z veletrhů s výjimkou jedné, kterou si v r. 1958 objednal přes Tuzex mjistý primář. Auto existuje, ale zatím není dokončená renovace. Jinak pod kapotou Vedett byl předválečný osmiválec Ford (SV) 2300 ccm. Po roce 1964 sem začaly chodit 1300 SB, i několik 1500, což pokračovalo až do konce výroby téhle řady Simek v roce 1975 - posledním dováženým modelem byla 1301 Spécial. Mimoto tu jezdilo i pár kombíků - ty jsou moc hezké. Individuálně a na veletrhy se dovezly i Simky 1000 s motorem vzadu, bylo jich tu celkem dost, a také Simky 1100 - sympatická autíčka - tří- a pětidveřová, kombíky i malé furgony. Dovoz pokračoval po r. 1975 Simkou 1307 a 1308 ( s pohonem předních kol) a po likvidaci Simky se vozily Talboty 1510 - podle něj se "zkonstruoval" Moskvič Aleko. Jezdí tu dodnes i menší množství Talbotů Horizon a malé Talboty Samba. Vše individuální dovoz. Chrysler začal s dovozem typu 180, ale je tu i jeden 160 a jeden 160 GT - oba velice raritní. Koncem 70. let se začal vozit Chrysler 180 2,0 Litre - s vinylovou střechou a automatem. Nakonec Chrysler skončil jako Talbot 1610. Dodnes tu jezdí i Talbot Matra Rancho, následovník původní Matry Simky Rancho.
Ale to už bychom se zapletli do sesterských firem Simky, to zas třeba příště. 
|
|
|
junjor
St, 28. 3. 2012 20:20
|
baboon:
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Úplne som to hltal. 
|
|
|