Titulní strana » Kategorie » Americká auta » Oldsmobile //galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=58052&cat=&ids=//galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=58018&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Olds
Oldsmobile Delmont 88 - 1967

Autor: baboon
všechny fotografie tohoto autora
Datum: Čt, 17. 11. 2011  Zobrazení: 2457 ×
« další ·
Holiday (baboon)
Olds1 (baboon)
Olds (baboon)
Jedna uloženka (baboon)
Delta (baboon)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 17. 11. 2011 16:40

Tenhle typ Oldse je u nás jediný, jezdil na srazy už před r. 1989, ale byl čím dál tím horší.
Naposledy jsem ho viděl na Slapech v r. 1996 (viz foto), kde klekl, a majitelé ho odtáhli, aniž by aspoň před tím odmonovali kardanku. Dlouhá léta byl ve vesnici, kde se natáčeli Chalupáři Smile, ale letos mi kamarád říkal, že jej kdosi koupil, a renovuje ho "Frame Off." Thumbs Up!
Mám z té zprávy radost, protože jsem za celý život viděl jen tři, včetně tohoto u nás.
Pokud mě paměť nešálí, má pod kapotou sedmilitr, cca 270 HP, a je to fantastický kus železa ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 17. 11. 2011 16:43

To je dobrá zpráva, o tomhle autě se ke mě donesla informace, že skončilo rozřezaný....takže to byla fáma :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 17. 11. 2011 19:06

Ad Ska-p:
No, mělo namále - byla to prý doslova hrobka.
Doufám, že se brzy dočkáme aktuální fotky Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Čt, 17. 11. 2011 19:18

Něco mi uchází, ale na co odmontovat kardanku?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakomobil
Čt, 17. 11. 2011 19:43

protoze jede prevodovka nasucho! mozna vic knizek o technice a min hloupejch prispevku by to chtelo...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 17. 11. 2011 20:01

Ad Jelass:
Tím to auto dorazili.
V provozu jde motor a v převodovce funguje cirkulace oleje. Když kardanku odmontuješ a auto táhneš, nic se ve skříni nehýbe. Ale když to táhneš i s kardankou, tak dře nasucho, a to je konec lamel, pasů, atd Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kalfa
Čt, 17. 11. 2011 20:45

no a když to táhnou na neutrál? to je taky problém?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 17. 11. 2011 21:19

Já bych to netáhl ani na N. Nezkoušel jsem to, ale bál bych se. Prostě odmontovat, aby hnací kola nemohly nijak zasáhnout ... Pro sichr ...
Jednou jsme odtahovali mého Plymoutha, když klekla skříň. Tam se nic odmontovávat nemuselo, protože motor ŠEL. Dal jsem N, a těch asi 30 km jsme to odtáhli. Ale bez motoru bych si to nelajz - nakonec, je to jen pár šroubů. Už mi automat párkrát klekl a je to drahej špás. Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kalfa
Čt, 17. 11. 2011 21:21

aha... to jsem netušil... je jasný že na D/P je to blbost, to to pak násilím točí motor nebo trhá automat, ale N jsem si myslel že se tahat může

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 17. 11. 2011 22:06

Ad Kalfa:
Možná by se našel někdo, kdo to zkusil přes N, a vyšlo mu to. Ale já jsem za život viděl už tolika zprasenejch automatů, že bych měl bobky.
Takovou jednu perličku: kdysi se do převodovek lilo ledasco. Origo automatový olej kolikrát nebyl ani v Tuzexu, tak tam zoufalci lili obyč. PP90 nebo (ti menší zoufalci) OTH do pragováckých automatů v autobusech. Ovšem viděl jsem tam lít i transformátorový olej Thumbs Down! ... Bejvaly doby ...
Když jsem koupil kdysi Plymoutha, měl tlumič výfuku ze Zetoru a přední tlumiče ze Škody 1202 STW. Nojono. Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Pá, 18. 11. 2011 00:07

fakomobil:možnost táhnout to na Nko Ti nedošla, co? A s těma příspěvkama to píše ten pravejWink

A těch knížek o autech jsem na škole přečet víc než jsi jich viděl, jenom se v tom nepohybuju úplně, ale to se asi tobě nestane, že by ti něco nebylo hnedka jasný ....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakomobil
Pá, 18. 11. 2011 02:04

kdybys tech knizek opravdu tolik precet, tak bys vedel, ze olejova pumpa ve vetsine hydromatu je u vstupni hridele. pokud se vozidlo s automatem tahne na neutral bez beziciho motoru, toci se v prevodovce vse az po hydrodynamicky menic NA SUCHO a hrozi spaleni lamel. pri odtahu na N se jako opravdu rapidne snizuje zivotnost prevodovky, v nouzovych podminkach - na par kilometru a opravdu pomalou rychlosti se musi prelit prevodovka ATF az po hrdlo. Na neutral vsak jde bez problemu tahnout vozidlo s automatem, ktere ma pumpu az za hydromenicem. techto aut je vsak naproste minimum (napriklad prastary Espace, neco malo merglu,..), vyhoda toho reseni je v tom, ze to auto jde nastartovat roztlacenim, coz u naproste vetsiny hydromatu fakt nejde Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Pá, 18. 11. 2011 02:41

A to to nešlo takhle hezky rovnou? Wink Jinak díky.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakomobil
Pá, 18. 11. 2011 03:32

jj

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kalfa
Pá, 18. 11. 2011 10:34

baboon: no to musely bejt pěkný příhody... těším se až vydáš knížku :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 18. 11. 2011 11:19

Ad Kalfa:
Teda koukám Smile! Tady na fóru už je ta knížka hotová věc Wink !!!
A to jsem ještě ani nesmočil brk v kalamáří Smile !!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
eLzyx
Pá, 18. 11. 2011 14:15

cože, tys ještě nazačal? No to je bordel Smile (žert)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kalfa
Pá, 18. 11. 2011 17:19

Baboon: no tady se z ní už nevykecáš :D

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 18. 11. 2011 18:09

No, tak já až budu mít v lednu po operaci, tak něco začnu sepisovat, vy bejci !!! Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Pá, 18. 11. 2011 19:00

Tyvoe to je nádherná kára ! Ta prdel vypadá skoro jako boat tail, škoda že nemáš zezadu...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fahrer
Pá, 18. 11. 2011 23:06

Kardanka se sundává i když ma auto manuál. Protože má dneska většina aut všechno vpředu, tak spousta lidí ani neví, co to taková kardanka je.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Kalfa
So, 19. 11. 2011 03:08

no a proč u manulálu sundavat kardanku? jako aby se netočila se zadníma kolama?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fahrer
So, 19. 11. 2011 07:27

Opět je to proto, že ti kardanka roztáčí hřídel v převodovce. Ta je pravděpodobně nad hladinou olejové náplně a tudíž její ložiska nejsou při jízdě mazána. Říká se, že 20 až 30km neuškodí. Každopádně, když přijede odtahovka, tak je to první úkon, který osádka provádí.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
So, 19. 11. 2011 10:49

Ad W1zzar3:
No, podívám se do fotek, jestli to nemám za jízdy. určitě to je na spoustě videokaset, ale já je nemám převedený na DVD. Ale ta prdel vypadá skoro jako u Riviery - ten typ PŘED boattailem - mimochodem, ta tu je někdy od zač. 70. let, ale nepojízdná - ani ji nemám na fotu.
Ale Riviera 1963 bývala už koncem 70. let v Karviné - ale je už dávno po smrti ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Ne, 20. 11. 2011 13:13

Tak jo, to by bylo super, ten model před boat tailem je taky moc pěknej...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Ne, 20. 11. 2011 15:56

Ad W1zzar3:
Tak Tě, ač nerad, musím zklamat - všechny tři fotky toho Delmonta mám zepředu. Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Ne, 27. 11. 2011 02:28

tak tohle je nadherna kara...