Titulní strana » Kategorie » Americká auta » Oldsmobile //galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=58018&cat=&ids=//galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=56294&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Delta
Ameriky jsem nacházel mezi stromy, mezi starými krámy, mezi pavučinami, ale třeba i mezi záchody ... Smile

Autor: baboon
všechny fotografie tohoto autora
Datum: St, 26. 10. 2011  Zobrazení: 5220 ×
« další ·
Olds (baboon)
Jedna uloženka (baboon)
Delta (baboon)
Chudák Olds... (CaddyIV.)
Dacia Delta :) (CaddyIV.)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 26. 10. 2011 19:51

taky ztracena nebo jezdi? Nejaky hnedy delty jsem tu videl Smile Nektere teda v dyzlu....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 26. 10. 2011 19:52

jinak at taky pridam jeden smutny osud - tahle nadherna Electra uz chatra tayk asi tricet let....ale majitel ji "da do kupy"...

https://picasaweb.google.com/112030719289354524886/Electra_villik?authkey=Gv1sRgCNWO-vTi_KbAHw

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 26. 10. 2011 20:06

Ad CaddyIV:
No, před r. 2000 jezdila - ona většina 88 tady byla v dehtu (a taky jeden hnědý Caprice). Ovšem, jak je to dnes ...

A díky díky díky Tobě za Electru !!!! Naposledy jsem ji viděl na srazu v r. 1988, byla nádherně "jetá" - žádná leštěnka, byl jsem z toho auta groggy. Pak se mi pár let nato doneslo, že snad stála někde v Praze Kunraticích, sundaný hlavy, voda vevnitř, všechno prý zarezlý - ovšem ruku do ohně za to nedám, protože ten, co mi to říkal, amerikám nerozuměl.
A teď ji konečně zase vidím !!! Smile
Ani nevíš, jakou mám radost - vidět tu káru po dlouhých 33 letech !!! Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
pbkarvina
St, 26. 10. 2011 20:08

počke, počkej, 88+33, to je za 10 let :-)))

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 26. 10. 2011 20:09

no vidis, tak to jsem rad, ze jsem te potesil, i kdyz nevim, zda tyto fotky jsou duvodem k radosti... kazdopadne me to prekvapilo, necekal bych, ze Tobe ukazu neco, co davno neznas Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 26. 10. 2011 20:23

Ad pbkarvina:
Díky za opravu - to víš, já když jsem viděl tu Electru, všechno se ve mně hnulo ...
Ale na počty jsem byl úplně blbej odjakživa ... Smile

Ad CaddyIV:
Já Ti rozumím, jak to myslíš - dost bídnej stav, navíc nejistota, jestli to vůbec někdy někdo probudí k životu, jojo ...
Ale ten první pocit - když takovejch let s pár kamarády, co ji ještě pamatují, přemýšlíme a vzpomínáme - to byl šok, ale krásnej Smile
Další auto, co bych strašně rád vypátral, je LeSabre 71, vínový, 350 cu.i. + 4 bbl, naposledy jsem ji viděl taky buď 88 nebo pak na jarním srazu 89 ... Fantastická kára, všechno původní - pak ji majitel prodal - a od tý doby o ní nikdy nikdo neslyšel ... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
pbkarvina
St, 26. 10. 2011 20:58

to nic, já jenom, že hltám vše co napíšeš Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 27. 10. 2011 01:26

ono bychom se asi divili, kdybychom se dozvedeli, co vsechno se ukryva u nas po garazich a majitele to jen nikam nevytahuji....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Čt, 27. 10. 2011 06:58

No jo Caddy, ale když se Ti něco válí 30 let ve stodole, tak co z toh použiješ? Myslím, že shola nic, to už nikdo nezachrání ikdyby měl sebelepší úmysly. Když se podívám i na fotky interiérů, tak auta maj kolikrát otevřený okýnka, takže do nich zvesela močí apod. TO už je na kapesník a magnet:-(

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 08:26

Tady se toho válí moc a moc - dokonce jedna Facel Vega, která dojezdila někdy v 70. letech ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 09:07

Jelass má pravdu.
Do dneška je jen moc a moc málo aut, která se dochovala v suchu a relativně opravitelná ještě s nevelkými náklady. Mnohem častější jsou trosky, které ameriku už jen připomínají Sad. Ale to tak bylo vždycky.
Teď jsem si vzpomněl ještě na jeden špek: zatím se mi ho ani za 30 let nepovedlo potvrdit nebo vyvrátit: údajně je někde na střední Moravě Caddy ´59 s motorem z nějakého dehťáka, možná z Avie, spíš ale staršího. Nezávisle na sobě mi to říkali tři lidé, u kterých předpokládám, že ví, o čem mluví, ovšem ani jeden mi nebyl schopný udat bližší místo nebo kontakt. Takže to prozatím beru jako "eventualitu," ovšem zároveň nevidím důvod, proč by to nemohlo být.
Neslyšeli jste o tom????

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
junjor
Čt, 27. 10. 2011 10:35

baboon: fotku tej Vegy nemáš? Celkom ma to auto zaujalo zhodou okolností práve keď som robil projekt o Albertovi Camusovi (franc. spisovateľ, predstaviteľ existencializmu a nositeľ Nobelovej ceny za lit.,) ktorý sa vo Vege zabil...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 27. 10. 2011 10:41

baboon:mám podobný dotaz jako junjor, nenapsal bys prosím více infa o tom Facelu? Mimochodem mi před časem kdosi tvrdil, že v ČSSR jezdilo Lambo Miura, nevíš jestli je to pravda a pokud ano, něco k historii?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 11:21

Ad junjor:
Albert Camus byl pozoruhodná, i když poněkud rozporuplná osobnost - ostatně jako většinu literátů tohoto směru, ovšem není jediný, koho Facel Vega dovezla k branám nebeským ...
V modelu HK 500 se zabil i výrobce a majitel firmy Facel Vega pan Jean Daninos.
Jednu fotku Vegy mám - kdykoli ji ukážu - ovšem publikovat ji nesmím. Je to závazek, který jsem dal majiteli, u nějž odpočívá, spolu s Buickem cca 1925, a jinými. Ovšem: je to také HK 500, je z ní vidět jen kousek zadního blatníku a typická zadní svítilna "art déco" - a to jsme to ještě museli odházet, abych uvěřil, že tam opravdu je Facel ... A je ...
Je mi to moc líto, že Tě takhle musím zklamat, ale to je slib, který jsem musel dát u desítek aut, a já jej dodržet musím. Nebylo by to fér ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
junjor
Čt, 27. 10. 2011 12:08

baboon: V pohode, tomu záväzku rozumiem, tomu že majiteľ nechce aby to bolo publikované už menej, ale budiš. Som si spomenul že naša teta, čo emigrovala do Kanady, sa niekedy v 70. rokoch na chvíľu vrátila do ČS aj s dákou veľkou bielou amerikou. V Tatrách to budilo veľkú pozornosť. Potom sa s ňou opäť vrátila do Kanady. Skúsim zistiť že čo to bolo.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 12:27

Ad ska-p:
No, Ty mi dáváš takhle časně poránu Smile:
Jen ve zkratce, jak si budu postupně vybavovat. Prvním tyopem byl FVS, poháněný US motorem necelých 300 cu.i., výrobce nevím + dvoukvalt automat.
Pak přišel legendární HK 500, mechanika Chrysler 383 + 3kvalt automat (to byla seriovka u všech velkých Facelů), jen na objednávku se udělalo pár manuálů. Jeden HK 500 měl i Ringo Star z Betales. Pak se asi do roku 1965 vyráběl typ Excellence - naprosto úžasný, bezmála šestimetrový sedan, který ale také dojel sám na sebe: nedostatečná tuhost karoserie, křížení, praskání i nosných částí, žádná anikorosní ochrana a především astronomická výrobní a tedy i prodejní cena. Následníkem HK byl Facel II, ale to už byl konec na dohled. Jean Daninos byl po smrti, V8 se stáhly z nabídky, protože pro předražené a technicky už zastaralé Vegy nebyla pravá chvíle. Nemohly konkurovat Jaguarům E, Corvettám, začínajícímu Porsche 911, aj.
Obejvily se tedy "rádoby" Facely - prvním byl Facel Vega Facel 3, což bylo autíčko ve velikosti Fordu Capri, s motorem Volvo 1800 ccm + 4kvalt manuál (na přání rychloběh), a poslední byl Facel Vega Facelia, s motorem 1600 ccm. V polovině 60. let přišel definitivní konec.
Je to klasický případ nádherné techniky, ale špatných obchodních schopností, neodhadnutí směru trhu a zájmu příslušné cílové skupiny zákazníků.
Ovšem takhle dopadlo víc vynikajících značek s nádhernými vozy: Monica, Gordon Keeble, Marcos Mantis nebo ambiciosní švýcarský Monteverdi.
Jedna Facel Vega V8 tu už asi dva roky jezdí, ve stříbrné metalise, samozřejmě dovoz.

No - Miuru jsem tady nikdy na čs. SPZ neviděl, ani o tom neslyšel. Údajně tu byl Countach, ale zase - nemám důkazy, jen vím, že byl opakovaně nabízený kolem roku 1986 v inserátech ve Světě motorů. Ale možná taky šlo o žert blbého vtipálka Sad.
Byla tu Lancia Stratos (majitel skončil i s ní), A.R. Montreal, Citroen SM (ten byl snad 15 let uložený kvůli vylágrovanému motoru Maserati), pak tu byl Maserati 3500 GT a Iso Grifo (oba vyvezeny), samozřejmě řada starších, třeba těsně předválečná Maserati (vyvezeny již v 60. letech), Cisitalia (vyvezena), poválečná Simca Gordini (vyvezena) a další špeky.
To jsem se zas rozkecal ... Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 12:30

Ad junjor:
To by bylo príma - nebo kdybys našel nějakou fotku. Já mám pohlednici z Piešťan (70. leta) a tam je fotka kolonády a uprostřed škodovek tam stojí bílé Eldorado tak 74 (odhad). Jenže to je tak malý obrázek, že po nascanování z toho bude mazanice ... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 27. 10. 2011 14:03

Díky za odpověď:-) U toho Facelu mi šlo spíš o ten konkrétní kus u nás, ale to jsi napsal už junjorovi:-) Zajímala mě historie, jak se sem to auto dostalo, HK 500 totiž uplně nutně potřebuju :-) A taky Studebaker Avanti a milion dalších aut o kterých budu asi jen snít :-)S tou Miurou se mi to taky nepozdávalo, prý měla zmizet někde v severních Čechách, ale osobně tomu nevěřím... Tyhle příběhy automobilových rarit za železnou oponou mi nedávaji spát, strašně mě baví zjišťovat co a jak.... Mimochodem, neuvažuješ třeba o knížce na tohle téma? Myslím, že znalostí a materiálů máš víc než dost a vydání by se dalo zařídit :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 27. 10. 2011 14:08

junjor:ze Slovenska bylo do ČR nedávno dovezeno tohle, auto má původ v Popradu, je v původním, nedobastleném stavu a je plně funkční, včetně původního rádia a osmistopého kazeťáku:-) Byly k němu záznamy z STK z 80. let a spousta dalších dobových artefaktů. Na Slovensko bylo přivezeno někdy kolem roku 1971. Je to Ford Fairlane 500.
http://resize.like.cz/images/83_240_10_71_27-10-11-02-04-53_1319717093IMGP6982.JPG

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
junjor
Čt, 27. 10. 2011 16:10

ska-p: Ona do ČS na tom prišla a vraj aj odišla (loďou cez Poľsko). Podarilo sa mi zistiť len že to bolo biele, menšie, coupé oblejších tvarov. (niečo na spôsob Mustangu) a názve bolo M Smile! Na viac si mama nespomenula. Ešte sa popýtam do Kanady...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 27. 10. 2011 23:17

Ad junjor:
Tak to by mohl být Ford Maverick. Nenápadný a sympatický auto. Kdysi tu asi čtyři jezdily ...

Ad ska-p:
Co se týče toho konkretního HK u nás, papíry k němu už samozřejmě nebyly - ale majitel je asi 4. v pořadí u nás, Facel byl dovezený jako soukromé auto kohosi pravd. z francouzského velvyslanectví a jezdil až do 70. let, kdy mu klekla automatika, samozřejmě vinou českého kutila. Majitel se to snažil nějak dát dokromady, ale někdy v roce 1985 pro něj asi nebylo snadné sehnat skříň Chrysler - rád věřím, tak to nechal. Dneska má Vega po sobě vyrezlé díry jako dlaň a je to smutný pohled ... Sad
Pokud vím, Studebaker Avanti tu snad ani nebyl, a ani pozdější Avanti už jako samostatná značka.
Já taky moc rád pátrám, to jsou detektivní romány, mám popsanou spoustu sešitů poznámkami a vyprávěním ... Rarit tady bylo moc a moc - kdybych vyhrabal ty poznámky z krabic a nahlédl, tak se prodatluju do přízemí - to se nedá psát, to se musí vyprávět někde u kapinky něčeho dobrého - a vzpomínat. Ty staré automobilové duše ve svém nebi si to zaslouží ...
Což o to, nápady bych měl na tři různé knihy, k jedné jsem si už před lety napsal takovou synopsi, ale pořád to odkládám, zdraví v pr ..., ale někdy si říkám, že snad ještě není tak pozdě, abych ještě něco nenapsal, když už jsem poplácal takovýho novinovýho a časopisovýho papíru, spoluvydával vlastní veteránský časák (který krachnul), podílel se na knížkách, překládal, atd atd. To víš, teď jsem to zase otevřel, láká mě to, dvě knižní themata jsou realisovatelná, zejména to první - na to ještě nikdo nepřišel Smile - no, uvidíme ...

K tomu Fairlanu - tady je úplně stejný, černý, byl sem dovezený jako úplně nový a strašně dlouho byl odstavený v teplé suché garáži v Praze, dnes má dobrého majitele, mého kamaráda, u něj se Fordík bude mít dobře.

Je ale zajímavé, že ze všech automobilek sem - třeba na velvyslanectví USA - Ford dodával naprosto minimum aut - prakticky nic. Údajně to měla být jakási mezinárodní obchodní restrikce, ale pro GM a Chrysler neplatila. Ford 1971 jezdil na kanadské ambasádě (viděl jsem jej v roce 1997 a na předním sedadle rostla kukuřice, ale pořád existuje), pak jakýsi Ford měla brazilská ambasáda, ale to jsem viděl jen na fotu.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Pá, 28. 10. 2011 00:54

no sehnat finance a zvesela do toho, čas by byl, dokumentace taky, já si jedne výtisk vezmu:-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 28. 10. 2011 08:43

Ad Jelass:
Jo, tak teď jsi uhodil hlavičkou do hřebíku - to je vono, to souvětí: sehnat finance ... tohle já neumím, já o ně dovedu akorát přijít Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
So, 29. 10. 2011 11:29

baboon:jak jsem napsal výše, vydání se dá zařídit :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Ne, 30. 10. 2011 18:55

Ad ska-p:
Cákra, tahle věta už podruhý za sebou je nebezpečná Smile - ještě bych moh na starý kolena začít psát ...
No, uvidíme - ale každopádně bych si o tom rád pohovořil ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Po, 31. 10. 2011 14:24

baboon:myslím, že se určitě někdy někde potkáme, takže pohovoření je možné:-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 2. 11. 2011 13:47

ja se taky primlouvam, jsem u tohodle vypraveni tady zapomnel, ze obedvam a mam tady lzici v ruce na pul cesty asi pet minut....a to je blba diskuse pod fotkou, knizka by byla neco...

nebo udelat nejakou besedu Smile) Lahvinek neceho dobreho by se urcite seslo vic nez dost Smile)

mimochodem, jaky casopis, ktery skoncil? Ja takhle pamatuju akorat Motor Classic, ktery byl fajna hodne jsem se kolem toho ochomejtal, ale tam vyslo jen par cisel, tak do deseti

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
St, 2. 11. 2011 15:58

Big Block Revue? :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 2. 11. 2011 19:30

Ad CaddyIV:
Ano, Motor Classic - vyšlo jich jen pět, z toho poslední dvě jsem napsal skoro sám ... Šesté zůstalo jen v PC a ani ty nástřely už nemám. To bylo takový moje dítě ... Když to pak krachlo, dostal jsem první infarkt ... jako když se odpojí válce u Sevilla ´78 Smile

Ad Ska-p: jóó, BBR - to byly časy ... Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 2. 11. 2011 21:42

baboon: ja mel uplne vsechna cisla....ale nevim, kam se to podelo...tehdy jsem skoro denne vysedaval s Marcelem Gause kolem aut Smile Dokonce me ucil nejaka ta pravidla kresleni....jo, to byly casy Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 2. 11. 2011 22:52

CaddyIV:
Ale Ale ??? To jsou mi náhody ... Smile!
Já se s MG vídávám poměrně často - pojedu k němu buď pozítří nebo hnedle po neděli ... Taky si občas zavzpomínáme.
A představ si, že ještě asi 7 nebo 8 let po ukončení mi známí říkali, ať ten Classic obnovíme - jenomže už to nešlo. Narvalo se do toho strašnejch peněz, a pak se ukázalo, že to díky jednomu pánovi stojí celé na vodě. Ale byly to krásné časy - zrovna asi před měsícem jsem těch pět čísel, co mám, komusi půjčoval, a když mi je vracel, tak jsem si tím tak listoval ... A bylo mi, jako když pozoruju vlastní pitvu.
Tenkrát jsem se zařek, že jestli se z toho infarktu vylížu, už nikdy nic nenapíšu - pak jsem dostal druhej, a stejně jsem psal a psal - jak člověk sobě samýmu někdy nemůže věřit.
Filosofování je do prdu, to je asi tím červeným, co mám vedle sebe Smile, ale někdy si sednem, a pokecáme ... Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
St, 2. 11. 2011 22:54

Tak ho pozdravuj od Radka Benese Smile

Mam od nej i jeho knizku o Metalexu s osobnim venovanim Smile Ja ho uz nevidel deset let...ale rad na to vzpominam, on byl hrozne fajn chlap...a ty MotorClassiky doufam jeste nekdy najdu, to je to stehovani a tehdy problemova situace v rodine atd...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 3. 11. 2011 07:00

baboon: BBR mám oskenovaný v PC, k tomu ještě další věci:-) Pochází to od Mirka Vejmana

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 3. 11. 2011 07:00

baboon: BBR mám oskenovaný v PC, k tomu ještě další věci:-) Pochází to od Mirka Vejmana

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 09:06

Ad CaddyIV:
Rád vyřídím ... Smile

Ad ska-p:
Míra měl vždycky zajímavý auta nastavěný kolem benzinky, i nákladního Csepela D 450, kolem něj jsem tenkrát mlsně chodil ... A má (měl?) toho nádhernýho černýho Buicka ´48 - to je kára, na kterou bych se vydržel dívat donekonečna! Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 13:37

Doufam, ze si MG jeste vubec vzpomene Smile

Buicka ma Mira furt a stale v origo zaslem stavu, neni to halt lestenkar Smile On ma vubec veci, ze bychom se vsichni asi divili, kdyby to ukazal...nejvic me dostalo, ze v garazi ma vedle Buicka jen tak postaveny vrtulnik....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 17:18

O tom vrtulníku vím Smile, už asi před 15 léty se mě ptal, jestli bych byl schopný přeložit manuál na helikoptéru - pak z toho nějak sešlo.
Ty Buicky ´48 - to je taková zvláštní záhada - těch tady muselo být daleko víc, než se ofic. dovezlo - když beru v potaz, že ofic. dovoz ustal v lednu 1948. Dopátral jsem se mnoha Fordů, nějakého Mercury, Studebakerů, Hudsona, a jiných, ale u Buicků mi to s dovozními seznamy neštymuje. Ale ono je to nakonec fuk.
Je tady i jeden ´41 - dost velká rarita, to je první zubatý, než přešli ve Flintu na výrobu součástí pro tank Hellcat (taky Buick) - bohužel jej letos před prázdninami majiteli ukradli. Dodnes se nic neví, auto bylo naprosto nádherný - původní.
Jinak v PU stával celá léta Chevy, pokud si vzpomínám, rok 47. Studebakera 1947 convertible měl výpravčí v Choceradech, ale rozřezal ho. Dalšího Studebakera 1947 mi nabízeli za 40.000,-- v r. 1992 v bazaru v PU na Dukle - takový poškrábaný, vybledlá modř, ale všechno origo. Už jsem ho pak nikdy neviděl, nějaký hajzl ho vyvezl ven.
A bohužel se nedochoval ani jeden z pohřebních Packardů od firmy Henney, které sem přišly zcela nové v r. 1947. Mám je takhle porůznu na fotkách (cizích - takže bohužel), a běžně jezdily ještě v 50. letech. Posledního mám datovaného v r. 1965 - to prokazatelně účinkoval jako funerál. Pak už nic. A byl tady i krásný pohřební Plymouth - jenže ten zmizel po válce.
Ještě v 80. letech tady byl otevřený Pierce Arrow, ale taky šel ven. Dodnes tu existuje Stutz 1929, Cadillac Imperial Touring 1929 a třeba Hudson Custom Six coupé 1038 po bývalom řediteli Nár. divadla. Tyhle auta nevyjíždí a taky asi hnedle nevyjedou.
To jsem jen tak zabrousil do minula, co mi vlny v palici donesly ... tady byly poklady ... A když v Praze pod vinohradskou vodárnou stával Cord 810, to byla nádhera. Už je venku, jak jinak ... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 17:26

Tyjo, dkonce Cord, to bych u nas ani necekal...jo,a si tu bylo leccos a mohlo byt, kdyby zasr...komousi...no nic, uz mi nabihaji zily a jeste jsem se ani nestacil vydychat z te nadhery, co tu popisujes...bohuzel uz z vetsiny neexistujici...tyjo a 1929 Cadillac...je skoda, ze tahle auta se nikde neobjevuji...nahodou nevis, zda se u nas nachazi jakykoliv Cadillac V16? Tohle bych fakt chtel jednou aspon videt a slyset...jake to je...
A pohrebaku je taky skoda, tyhle pred- a tesne po- valecne, to byla fakt umelecka dila...ja u nas videl akorat '50 Cadillac Miller Ambulance....taky parada, ale uz tomu chybi ta remeslnost...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 17:28

jo a nekde mam foto odstaveneho Buicka, tusim 1938 s RHD...zkusim pohledat, az budu doma z prace...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 17:31

a kdyz uz jsme u tehle nadhernych rocniku, tak pomerne casto je k videni tento krasavec, ten ma snad puvodni i gumy Smile

https://lh5.googleusercontent.com/-ovk3z1RwQfg/Tbch_agIGeI/AAAAAAAAKLs/0hRNSZT4SUw/s1000/IMG_8303.jpg

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 3. 11. 2011 18:16

Černého Buicka už Mirek nemá, koupil ho před smrtí Ota Hovjacký, ale má zeleného a má s ním ďábelské plány :-)
V tom hnědobéžovém Pontiacu je motor Borgward, sedmilitrový (?) dieselový šestiválec z náklaďáku, je tam zabudovaný včetně redukční převodovky...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 18:20

Ad CaddyIV:
No, Cordů tady bylo víc - dokonce i herečka Lída Baarová měla jednoho ... V Soběslavi jezdil ještě v roce 1950 jeden Caddy 1929 jako ambulance ...
V16 jsou tady myslím, tři - teda - já to beru furt i se Slovenskem, já si na tu rozluku nezvyknu. Já zítra nascanuju jeden V16, co jsem fotil před renovací, část. odstrojený Wink ...
Toho Silver Streaka samozřejmě znám, jsou tu dva, jedenm dokonce koupený jako nový. Tenhle se sem dostal s namontovaným naftovým sedmilitrem z nákladního Borgwardu. Dost možná, že ho tam dali už fabricky, protože mi kdysi původní majitel říkal, že je snad z antverpský montovny.
Já tyhle 40. léta žeru - to jsou prostě tvary - ty splývavý zádě mi připomínají moje břicho, tak se hned cejtím jako součást auta Smile
Byly tady nejmíň dva Cadillaky 47, jeden na sev. Moravě a jeden na okr. UL.
A budu si navždycky pamatovat, jak někdy v r. 1982 stál na předmostí Libeňáku v Praze (na parkovišti tehdejšího podniku Kovo) Buick 1947, černý, původní rozleštěný lak, uvnitř jak v knížecím salonu - a na okně cedulka "Na prodej, vše originál, k tomu ještě jeden pojízdný na ND" - a tohle všechno stálo desítku ... Dneska bych začal vejt jak šakal ...
Někdy před deseti lety brabčil jsem jednu půdu a dostaly se mi do ruky takový dvě podlouhlý krabičky - a tam byly fungl nový šály na Ford V8 1946 - 48!!! Dodnes to mám doma jako památku ....
Někdy v r. 2005 byl jsem fotit Lancii Ardeu a Piccolu - nálezovky, a majitel se mě najednou zeptal, jestli mi něco říká značka Nash? Já na to, že poměrně dost, a on, že prý to měli po dědovi, a dva roky před tím to poslali ven ... To už mě kamarád a manželka museli držet Thumbs Down!.
A teprvá, co je nádherných aut v čs. filmech - to když nemám co dělat, tak to z nich vyzobávám, to jsou lahůdky ... Naposledy jsem vyzobl Plymouth Fury (nebo Belvedere), o kterém vím, jak skončil, ale nikdy jsem ho neviděl ...
Teď jsem si vzpomněl, kamarád ze Slovenska dával už někdy v r. 1998 dokupy Lincoln Zephyr, co tam někde vyhrabal - jen halt ten V12 chyběl ...
Ne - to se prostě všechno nedá napsat, mně jdou na mysl historie jednoho auta za druhým, jak se mi to vybavuje, co jsem za těch 30 let vyšmejdil - to se musí vyprávět. Než napíšu jedno, zapomenu jako starej blbec to druhý ...
Tak až pojedu s PB kouknout se na Tvýho Impa, tak si něco nachystám do zásoby - ale vono stačí popíchnout, aby to ze mně padalo.
Ten Buick RHD by mě zajímal ...
No a k motoru V16 - pokud je zrenovovaný do dokonalosti, možná by Tě to zklamalo - tam není žádný typický zvuk, jako mají V8, jen takové tlumené svištění. Možná, kdyby se to vyhnalo do obrátek - ale já bych to srdce neměl - když ten tříkvalt se rozjíždí na přímý záběr ... Jen jednička nádherně bzučí ve skříni - to je takový pozdrav z doby Bonnie a Clyda nebo Al Capona ...
Stejně jako jsem byl zklamaný, když jsem poprvé slyšel zvuk Tuckeru 48 - ze všeho nejvíc mi to připomínalo něco mezi starou sekačkou na trávu a kompresorem na gumy ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 18:27

Ad Ska-p:
Tak s tím Ponťasem jsi mě předběhl Smile
Tak on ho Míra prodal, to už si ho chudák Ota asi moc neužil ... No, já se radši nebudu ptát, jaký ďábelský plány má - aby to nebylo něco na způsob, co staví Honza Holakovskej ...
Ale tak před pár měsíci se mi do ruky dostaly asi dvě fotky Buicka v USA - možná to byl dokonce sedanet - to už nevím, ale rok 49 - a nějaká spojitost s Mírou se mi vybavuje - teda, pokud se mi to nevybavuje blbě ... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 3. 11. 2011 18:45

Myslím, že Míra půjde jinou cestou...dlouho už shání bořenou krátkou Ramku, zadokolku, s dieselem :-D Myslím, že dál netřeba vysvětlovat :-D
Ten Ponťas sem už prý přišel s tímhle motorem, ale rozhodně to neni fabrická záležitost, motor je starší než auto - asi II.válka a je zjevně instalovanej na koleně, navíc ve fabrice by tam nedali tu redukčku :-D

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 19:12

Ad ska-p:
Smile Tak Mírovo cesta je mi naprosto jasná ... Smile
Na tom Ponťasu je zajímavý, že do nového auta dali už tenkrát armádní dehťák, navíc s tou redukční skříní (o ní jsem nevěděl). Že by tomu klekl motor, nebo si ho někdo "vypůjčil?" Kdoví ...
Na jedný straně je to sice raritka, ale na druhý straně - když jsem to poprvé slyšel jet, v hrůze jsem prchal Smile Osobně bych se asi snažil sehnal původní GM - takový Stovebolt Six by neměl být problém ...
Ale kolik Pontiaků na světě běhá s motorem z desetituny???

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Čt, 3. 11. 2011 19:29

no co to pročítám, tak to je užasná debata, na bay jste si začali mejlovat:-)

S tou krádeží, tj hrůza, to je už někde vyvežený a nikdo to v životě nenajde, z toho by mi bylo fest smutno a ten béžovej klenot je v zajimavým stavu, ale na těch pneu bych teda nevyjel, tam by šla asi i originalita stranou, to je už o hubu a nejsou to puky jako vojenský Firestony, ty jsou na Dodgích, Jeepech apod. k vidění běžně.

Něco mi uniká, ale k čemu je dobrý shánět naftovej motor? Udělat z toho daily car?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 21:09

Baboon> dobrý čtení, moc se sice nechytám i když se mi tyhle auta líbeji všechny, tak je prostě podle názvů neznám a používám google obrázky. Jediný co mi něco říkalo krom klasik jako Buick, Cadillac atd je ten Cord 810 o tom už jsem slyšel kdysi (přímo ten Lindy Baarové) je to nádhernej kus! A společně s Tuckerem 48 kterej mi taky něco říkal Smile jsou to dvě nejkrásnější auta na světě ! Bohužel je nejspíš nikdy neuvidim :D I tak, přeju hodně zdraví a těšim se na další čtení Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 22:06

skap: teda, jak mam Mirka rad a uznavam ho jako malokoho, tak jestli udela takovouhle prasarnu, tak to je na zabiti... Sad Zvlast s takovym Buickem, ktery je jeden z nejhezcich aut u nas a moc takovych k videni neni..navic oplyva eleganci nevidanou a udelat z toho dyzlovou zmrseninu, to je fakt svatokradez...jako by tu nebylo dost prasackych zastavrb Avie apod za komancu, jenze to bylo z nouze, ktera dneska neni....A dokazovat, ze to proste dokaze, by mohl na nejakem obycejnejsim aute...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 3. 11. 2011 22:12

Ad Jelass:
S tím Buickem je to hodně smutný, o jinom takovom jsem tu nevěděl, za to někomu lámat hnáty a pomalu ... Ten majitel sbírá válečnou techniku několik desítek let, a teď mu někdo udělá tohle Sad
To se pak člověk nemůže divit, že někdo má doma káru z 20. let a na srazy jezdí třeba Capricem (nic proti němu) nebo embéčkem 1000 (rovněž nic proti němu) ... To je taky jeden z důvodů, proč ty auta nevyjíždějí, a proč musím mnoha lidem slíbit nezveřejňování fotek ...
K tomu Ponťasu: já jsem nikdy nepochopil, PROČ vlastně někdy v r. 1946 dávali do novýho auta s novým americkým šestiválcem německej diesel, ještě k tomu z náklaďáku včetně redukční skříně ??? Tenkrát nebyla ani nafta, ani benzin, jezdilo se na dřevoplyn nebo na Treibgas ve flaškách na střeše - ale tohle fakt nevím Smile

Ad W1zzar3:
Cord - to je kapitolka, ale Tucker 48, to je moje 13. komnata. Sbírám materiály na takovej delší článek, už to budu mít pokupě a do Vánoc bych to chtěl napsat. Zatím se ze všech vyrobených Tuckerů nenašel pouze jediný ...
No - a pak snad do svátků stihnu napsat o Chrysleru Norseman - showcaru, který se při první cestě do USA z italské karosárny i s lodí potopil ... Leží v hloubce 88 metrů a nikdy ho už nikdo nevyloví, protože v místě jsou silné proudy a nebezpečné moře ...
To bylo jen takový nakouknutí pod pokličku ...
Jinak - Cordy 810 i 812 tu jsou (nový dovoz), bývají na i-veteranu. 810 nemá roury z kapoty, 812 je má. To je základní rozpoznávací znak. Pak ještě existuje 814, ten má před maskou zadeklovaný kompresor, ale ten byl jediný, dodnes existuje, ale je v USA v soukromé sbírce a nejezdí většinou ani na soutěže elegance.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 22:16

baboon: ach jo, fakt bys z toho mel sepsat knizku....hezky to utridit pekne poporade...to by se cetlo jednim dechem...a takhle, jak Ti plynou myslenky a jdes od jednoho k druhemu, to vubec nevadi, nahodou je na otm hezky videt, kolik toho je a ty pochody a asociace...
Ten Buick na prodej za desitku....to cloveka zveda ze zidle a rval by si vlasy, co? Smile
Koukam, ze jsi hodne haklivy na auta poslana za caru, ale zase na druhou stranu lepsi hezky zivot v cizine, nez ho nechat shnit v koprivach...i kdyz je to samozrejme nehezke...
K te V16 - tam samozrejme nepocitam z zadnym bublanim, boze, je to nejvytribenejsi Cadillac, to ma jen sumet a hybat se skoro neslysne...tak to je spravne Smile
Cadillaky nikdy nebyly neotesane kary, jako treba ten muj Imperial...jakmile sednes do cadillacu, je to proste jiny svet a pocit...to se neda popsat ani srovnavt...a klidny chod k tomu patri...
To me ted naposledy uchvatilo lisakovo DeSoto, ja se sel podivat na motor a najednou koukam, ze se tomu toci remenice, jinak bych nepoznal, ze bezi...zadny hluk, zadne vibrace...proste se to jen tocilo..na ot jsem koukal jak opareny a uchvacovalo me to...jasne, ze mam rad temne bublani u jinych aut, ale k cadillaku by se to ani nehodilo...a hlavne bublani je super na volnobeh a popojizdeni + cruisovani po meste....ale kdyz jsem jel s Impem 600 km za vikend, zacalo me to huceni pomalu stvat Smile
Ony ty V16 jsou zajimave i tim, ze to vlastne nema zadny umerne obrovsky objem, vzdyt je to vlastne jenom sedmilitr, proste udelali malinke valecky Smile
No a na zaver ten slibeny 38 Buick:

https://lh4.googleusercontent.com/-dai4UVtP4ig/TrMCumAeDSI/AAAAAAAAdmE/MTTAsDpqgBQ/38buick2.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-t8PhDXlnvOc/TrMCuQu_srI/AAAAAAAAdmA/_y7TqZVw9_s/38buick3.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-S6IzHIy2q0I/TrMCuXjE_DI/AAAAAAAAdl8/YL2mh-iQOyw/38buick1.jpg

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 22:20

baboon: to mi pripomina, ze bych se mel podivat na ten film o Tuckerovi, co mam stazeny uz asi rok....
Nenasel se jedin - mam tomu rozumet tak, ze vsechn vyrobene kusy az na ten jeden existuji nebo jen ze je znamy jejich osud?
A kdyz jsme u tehle nejvetsich nadher, urcite by se nemelo zapomenout na Auburn Speedster....ted tu jezhdi ten borec s replikou...to je takova ukazka umeni, ze to asi jen tka neco netrumfne...to uz se ani neda nazvat autem, to je proste neco nadpozemskeho...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 22:38

Baboon> jojo, přesně vím jak odlišit 810 a 812, je to asi blbý, ale znám to z český PC hry Mafia a tam se to jmenovalo thor 810 a 812 Smile ale vypadaly jako ty skutečný... Naopak Tucker 48 byl v Mafia 2, stejně tak jiné jméno ale vypadal stejně, paráda Smile

Caddy> narazil jsem na tvůj článek Caddy vs Lupo a celkem mě zaujal ten "malý" cadillac co byl v recenzi, nechá se na netu kolem 100k sehnat a mě nějak tak přišlo na mysl, že by to možná i šlo, samozřejmě jako daily car Smile Mohl bys ho doporučit jako auto na normální užívání ? Vzhledem k tomu že mi na spotřebě nezáleží (se svým současným jezdím v průměru za 1Ol) by mě tenhle prcek určitě nesežral a ještě vypadal dost zajímavě, alespoň podle článku.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 22:50

Jo, Eldo je male sympaticke auto, ale velmi pohodlne a stylove...zatim to bylo asi nejlepsi, co jsme mel. Jen pocitat s tim, ze je hodne uzke, takze pro sest lidi ne moc pohodlne Smile Ale zase se vsude vejde. Jezdi to krasne, fakt moc fajn. Spotreba prumer 12 litru, ale ja jsem celkem dobytek a rozhodne jsem tim nejezdil jako duchodce Smile A kdyz byla nouze, dalo se i na tech deset litru dostat, ale to byl fakt economy run Smile Jenze zadna benzinka v dohledu :-D Rozhodne ale doporucuju vybirat s motorem 350 cui (5,7 l), vyhybat se dyzlum nebo 4.1, to je vsechno cesta do pekel...
A asi bych nechtel to stribrne, co se nabizi u nas uz asi rok, ma nejake predelane zadni sklo, enni to tak original Smile

A pokud netrvas na cadillacu, muzes rozsirit zavber i na sesterske modely Buick Riviera a Oldsmobile Toronado Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 22:56

a jeste nejake zhodnoceni vyhod a nevyhod z hlediska funkcnosti Smile

Mechanika v pohode, to je standard amerika, bezproblemovy a snadno opravitelny. Trochu narocnejsi je predni naprava, vzhledem k tomu, ze je hnana a jeste je motor podel, navic je tezky a na nasich silnicich si umis predstavit, jak to trpi..takze je treba zvysena pozornost na vsechny mozne klouby, cepy apod...dokonce se myslim, musi obcas mazat...
S korozi jsem problem nemel a ani jina elda jsem nevidel nijak ohnila, kastle v pohode. Jedine problemove misto byvaji bumper fillery, takove plasty na kastli okolo narazniku, to je z tehdejsiho plastu, co po tech letech na slunci s starnuti...no proste se rozpadaji Smile Ale celou sadu koupis za 4k z moderniho materialu a tim je vystarano.
Trochu slabina je elektrika, tohle auto je vykladni skrin technologii, ktere byly v plenkach a pohled pod palubku pripomina serverovnu po deseti letech upgradu za provozu....pripravit se na moznou nutnost vymeny ruznych cidel apod...ale celkove to zase zly nebylo a fungovalo mi koneckoncu vsechno, okna, zrcatka, sedacky...jak jednou doladis nejake drobnosti, mas uz od toho pokoj...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 23:05

Buick Riviera je nádherný auto, opravdu jedno z mejch nejoblíbenějších americkejch. Ale nejsem si jist, jestli se dá nějak slušně sehnat. Jinak k tomu jak je úzký, jezdím sám a občas ve dvou s pár zavazadly, na což je dost místa vždycky Smile 12 litrů je nádhera za ten styl Smile Jinak na netu jsem viděl modrý, stejně jako jsi měl ty, žádná leštěnka, 88 tisíc. Zatím ještě pořád zvažuju, jestli ameriku, nebo nějakýho evropana s tak 2x větším výkonem, ale zase co s tím Smile Na našich silnicích je to stejně tak na citroena, kterej se mi líbí tak max C5 v kombíku, ale to rozhodně neni potěšení pro oko :D Zatím jsem v rovinách Volva S60/C70, Kadettem GSI za levno a pak právě nějaký ameriky, rozhodně co se týče místa úspornější. Žádnou Impalu SmileRiviera by byla naprosto úžasná ! Navíc bych se konečně třeba podíval na nějakej sraz oldtimerů

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 23:07

Mimochodem, nějaký tip na benzin ? Jede to na cokoliv, nebo lepší tankovat u lepších společností ?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 23:09

to nevim, ja tankuju vetsinou u shellu, driv jsem mel rad Aral, dokud byl, u nonamu netankuju, natoz pak u ONO Smile Ale nidky jsme zadny problem nemel...ono v maerice maji snad obecne horsi benzin, nez u nas...ale zase bych to nepokousel Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 23:11

Já tankuju u ONO docela často a žádnej problém :D ale možná budu mít jen odolnější auto. Nějaký zlý zkušenosti s ním ?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Čt, 3. 11. 2011 23:19

tak ruzne sem tam neco zaslechnu....ja bych tam nejel uz z toho principu, ze kdyz maji cenu o tri koruny nizsi, nez vsichni okolo, musi v tom neco byt Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 3. 11. 2011 23:24

Asi takhle, přiznám se že právě proto tam tankuju, ne že bych nemohl jinde, ale ono mám navíc docela při cestě takže to prostě neřeším. Znám minimálně 3 další auta co na to jezdí a nemají problém, Je to můj Kadett, Opel Corsa, Chevrolet Kalos a Opel Astra, všechno z tzv. cvičné rodiny :D Nikdo z nich nejezdí za víc než má a nemají problémy, takže z tohohle můžu říct že bych se nebál, nechci ovšem paušalizovat. Taky jsem slyšel od známého automechanika že jediný palivo co u nás za něco stojí je Benzina a takovou Shell a OMW shazoval do stejné kategorie jako noname... Nic tim nechci říct, jen sděluju zkušenosti (abych nebyl později lynčován) :D

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Pá, 4. 11. 2011 08:18

Caddy:ten Mirkův zelenej Buick je v dost bídnym stavu, ideální základ na nějakou zběsilost....a srovnávat Cumminse z Ramky s Avií? Dej si lepanec :-)

baboon:k tomu Ponťasu, napadlo mě jestli výměna motoru nějak nesouvisela s využitím toho auta. Současný majitel mi říkal, že za jízdy prakticky neřadí protože to neni třeba, jen střídá dlouhou a redukovanou čtyřku. Tak jestli tohle nebyl důvod, takovej "skoroautomat" :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Pá, 4. 11. 2011 08:23

chrochtak jako chrochtak, do buicka ze 40's je to proste hruzna predstava....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Pá, 4. 11. 2011 10:21

Ale no tak, nebuď cíťa, takovejhle swap mě láká čímdálvíc.....:-D
http://www.youtube.com/watch?v=K5Tb02ECI4U

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Pá, 4. 11. 2011 10:26

jsem cita a tohle proste neprekousnu, je to prasarna totalni....a tenhle na videu, to je hruza, odporny kola a ty saze...jeste, ze tu nemam aspon zvuk u toho

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Pá, 4. 11. 2011 10:54

Prasárna byla zánovní nebo zachovalý auta prznit motorama z Avií nebo pián.... Postavit z nepojízdnýho vraku Buicka pekelnost osazenou výkonným turbodieselem je prostě fajn myšlenka. Jinak ten na videu je dragster, proto ty kola

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Pá, 4. 11. 2011 10:58

jste proste divny, tohle mi nevymluvis Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 4. 11. 2011 11:22

Ad CaddyIV:
K tomu vývozu - jo, strašlivě mi to sere - asi bude bouřlivý nesouhlas, ale než bych vyvez auto, radši ho hodím do přehrady ... Vím u nás o několika autech, po kterých by se lidi utloukli, docela zachovalých, z většiny původních, ale raději to nechám být, protože nemám jistotu, že by nešly ven. Měl jsem jednou to štěstí, že jsem dostal k okopírování seznam asi 2000 vyvezených dopr. prostředků - to, co mi teď jde hlavou, to se prostě nedá napsat, to je nejen proti etice, ale i proti pravidlům pravopisu, protože bych musel vymyslet nové nadávky, jelikož ty původní nepostačí ... Vem si, že od r. 1948 do r. 1994 se legálně vyvezlo kolem 8 tisíc veteránů - nelegálně odhaduju taky tak ... A byly to kousky ... Třeba Packard 1938 po manželce ředitele Živnobanky dr. Preissovi - někdy v r. 1987. Všechny Cordy, co tu byly, jsou pryč - a víš, co se přivezlo za jednoho výměnou? Postarší Opel Rekord diesel !!!! Na vývozy dokonce existovala položka státního plánu !!! Jedním z několika aktérů byl pan Koníček, takto bývalý ředitel technického musea, který v rámci své ředitelské pravomoci schvaloval vývozní povolení jak na běžícím pásu ... Měl to asi po svém tátovi, patrně podobný charakter - toho můžete vidět ve Švejkovi, jak veze obchodníka Wendlera v Laurince - naprosto ojedinělé u nás, kterou samozřejmě vyvezl (mimo desítek jiných). V Kladně žil jistý pan Mgr. Tupý, který vývozem veteránů dal v Německu popud k založení musea ... Taky se vyvezly třeba dva Delahaye s karoseriemi buď Figoni-Falaschi a Saoutchik nebo Franay (z hlavy teď nevím). Vyvezly se skoro všechny bugatky, co sem přišly díky předválečnému obch. zástupci ing. Gutovi - ten jich sem dodal 99 kusů, původních "českých" zbylo asi 8 - 10. Vše vyvezeno na popud jednoho zaníceného "veteranisty" - a to bych mohl pokračovat donekonečna ... Tak se nediv, že bych zabíjel ...

Ten Buick ´38 je moc hezký - to je dovoz nebo domácí? Kdyby byl odsuď, tak je naprosto nevídaně kompletní Thumbs Up!

K tomu V16 - chtěl bych se v tom jednou svézt - a taky v Marmonu Sixteen. Pak ještě byl Peerless V16, ale jen jediný a to byl taky konec firmy. Ale existuje ...

K Tuckeru: Ono je to takhle: znají se osudy všech postavených Tuckerů 48, s výjimkou jednoho. Naposledy se před 5 lety našel jeden v Brazilii v dost zoufalom stavu, ale dávají ho dokupy a bude národním majetkem - Preston Tucker v Brazílii zemřel. Ovšem jeho to auto není. To je jeden ze dvou kusů, co jsou mimo USA - další je v Japonsku, vydražený asi před 15 lety na aukci. Dva Tuckery havarovaly, jsou z nich sebrány použitelné díly. Další šel "přes hlavu" při testech rychlosti, i z něho se něco dochovalo - a taky je rarita, o které málokdo ví: jeden Tucker 48 je s motorem vpředu a zadním náhonem. Ale jak to bylo a proč - to si počkejte na článek Wink - nemůžu přece všechno prozradit tady ... Smile

Auburn Speedster byl nádherný - ale nikdy jsem ho na vlastní oči neviděl - ani venku. Ale mám od kohosi foto, kde je přestavěný na umrláka - taky zajímavý - až na to, že pasažérovi už bývá celkem jedno, v čom se veze ...

Tak, už jsem toho zas naremcal, teď jdu nascanovat ten V16 a možná ještě něco ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Pá, 4. 11. 2011 15:00

ta-dy....u...nas....byl... De-la-ha-ye by Saoutchik???!!? Nejvetsi designova pecka, co kdy vylezla na povrch zemsky? To mi snad ani nerikej...

jinak ty vyvozy jsou zlo, ne ze ne....a jsem ansrany k nepricetnosti, jen to ctu...nicmene stejen furt radsi vidmi auto nalesteny za carou, nez zniceny u nas...ale je to vecna skoda...zase jsem u tech zasr...komousu....no nic...

'38 Buick je asi dovoz, myslim, ze to nekdo i rikal...ono s tim RHD je to asi jasny, to leda, ze by se fakt dovezl nejak tresne pred valkou, kdyz se u nas jeste jezdilo po spatne strane...ja se divim, ze to vubec vyrabeli, ze je tehdy ten trh v casti evropy uspokojil...

Auburn stary jsem taky nevidel, ale aspon ta replika, ze je, na te se da ta krasa tez okukovat Smile

http://galerie.autorevue.cz/data/538/medium/IMG_3624.jpg
http://galerie.autorevue.cz/data/538/IMG_3919.jpg

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 4. 11. 2011 16:37

Jo, Delahaye tu byl, foto mám. A je to celkem známý auto - dneska červený. akorát málokdo ví, že bylo nejdřív v sev. Čechách a pak v Praze.

Ten Buick ´38 - myslím si, že dovoz - tady by po těch letech zdaleka nebylo tak úplný ... Jinak tady byly před válkou na dovozy brutální cla, takže sem hodně amerik přišlo jen jako chassis ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Pá, 4. 11. 2011 19:20

W1zzar: C70 není vůbec špatná volba:-)

Ad benzín: Tchán a jeho kámoš jezdej taky v amerikách, novejch a benzn berou jakejkoliv, dyť ve státech jezdej na nějakejch 88octanů, takže ty 95 by pro ně měly bejt pošušňáníčko. Ale říkal, že třeba v tom Ramoj je poznat rozdíl mezi 91 a 95, ale to se není čemu divit. A stačí pročíst pár řádků kolem benzínu a zjistíte, že Shellka je předražený pozlátko, já osobně se taky Ona nebojím, ptž ty desítky aut, co před tím stávají... tak by jich tam tolik nejezdilo. A jinak nejlíp mi auto jede na Carreru 95 od OMV.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 4. 11. 2011 21:03

Ad Caddy: co má ta replika Speedsteru za motor? Klasický GM + THM?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Pá, 4. 11. 2011 23:45

baboon: mam pocit, ze je to na nejakem mercedesu....bohuzel to neni jeste uplne dokonale, je to jen nejaky nizsi level, treba ty venkovni vsvody jsou jen fake...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
So, 5. 11. 2011 09:41

Baboon: hele, nechces se dnes vydat na sarovec? To je presne akce jak delana na takove vypraveni...posezeni u neceho dobreho ve starem mlyne, jen se znamymi, bez verejnosti....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
So, 5. 11. 2011 10:22

To neni vůbec špatnej nápad! Jen se bojim, že je to moc narychlo. Každopádně akce začíná cca v 17 hodin a pokračuje do nedělního rána. Určitě bys tam narazil na lidi, které znáš a udělal jim velkou radost... A i těm, které neznáš, protože např. já tě neznám osobně, ale slyšel jsem toho o tobě tolik, že mám pocit jako bych tě znal :-) Sárovec je u Vysokého Mýta

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
So, 5. 11. 2011 18:04

Je mi moc líto, ale otevřel jsem to až v 5 odpol., mimoto mi je dost blbě, denně musím sežrat hrst prášků - a je to na mně daleko.
Tohle se musí připravit - kde jsou ty časy, kdy jsmje se s kamarádem z minuty na minutu na Mikuláše rozhodli, a jeli si vykoupat nohy do Atlantiku ...
Moc vás zdravím, srdcem s vámi, tělem doma a písmem online ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Po, 7. 11. 2011 20:39

Caddy> Tak Riviera 73 "Boat tail" jedinej jsem našel tady u nás za 265. To je pro mě už moc. Ale je moc pěknej Smile