CaddyIV.
Po, 24. 10. 2011 18:47
|
aaaa, '55 Buick....boze, takova nadhera a pohozena v lese 
|
|
|
baboon
Po, 24. 10. 2011 19:50
|
Já vím, jenže tenkrát toho takhle bylo víc.
Kdysi jsme se jeli s kamarádem podívat do takové malé vesničky po stopách jednoho Buicka 1948. Majitel ho už neměl, ale řekl nám, že měl i Buicka 1958. Rozhodli se jej se synem renovovat, tak si lehli na přední sedadlo a nohama v holínkách začali vytlačovat přední panoramatické okno. To rozbili. Totéž zopakovali se zadním a taky ho rozbili. Několik dní nato prý začali odstrojovat bižuterii. Všechno to strhali a sloupali, a nechali na hromádkách na zemi. Když jeho manželka šla dělat pořádek do stáje, vzala útokem i stodolu, a co bylo na zemi, zametla a vyhodila. Pak renovátoři rozebrali motor a všechno nechali ležet. Nakonec to prodali a víc jsem o autě neslyšel.
Takhle jsme taky pátrali o Cadillaku z pol. 50. let, co tu byl - a na konci našeho pátrání nás čekala kapota, kterou majitel přikrýval míchačku na stavbě. Víc nezbylo. Jó, to byly věci ... 
V Praze Braníku byl na zahradě Studebaker Hawk nebo snad dokonce Golden Hawk - chassis v kopřivách a shnilá kastle na kozách vedle - všechno na dešti. Zbytek byl přikrytý kusem nějaké plachty nebo celty. To byl rok asi 1982 - zhruba ...
|
|
|
junjor
Po, 24. 10. 2011 20:12
|
a ako sa to vtedy do CS dostalo? už ako vrak?
aaa, prečo v Nemecku behá toľko starých amerík? som mladší ročník a celkom ma to zaujíma.
|
|
|
CaddyIV.
Po, 24. 10. 2011 20:22
|
ach jo, uplne me mrazi a svira s emi zaludek, kdyz to ctu...bych tem lidem lamal prsty kloub po kloubu....
|
|
|
baboon
Po, 24. 10. 2011 23:06
|
Ad Junjor:
Už tenkrát odprodávaly ambasády auta, ovšem bylo to hodně, ale hodně složitý, povolení, evtl. platba ve valutách - anebo ten kupující musel být fízl. Občas si už tehdy někdo mohl dovézt auto z cizinx. Třeba zpěvák Rudolf Cortés (vl. jménem Kreisinger), který měl Chevy Bel Air 1954 - ovšem ten měl výhodu, že byl napůl cizinec - matku měl z Jižní Ameriky - po ní převzal jméno. Ale co se stalo s Bel Airem netuším - těchhle ročníků tu bylo víc a dneska je tu prd.
No - a v Německu byly montovny už před válkou - a okamžitě po válce se rozběhl dovoz. Po celé tehd. západní zóně byly americké základny, tisíce US vojáků, kteří si kupovali auta, na která byli zvyklí z domova. No a pak je tam nechávali (třeba v tehd. Západním Berlíne bylo místo, kde se odkládaly "vraky" od vojáků - počínaje broukem, přes Capri až po Camara a Impaly - nejsou to moc hezký záběry). No a taky běžel oficiální dovoz. Mimoto tam nebyly ameriky tolik zatíženy daněmi, protože existovaly montovny ve Švýcarsku (GM Swiss) a v Belgii v Antverpách. Tam se třeba kompletovaly Cadillaky už v roce 1948.
Navíc tam dneska nemají takový problémy jako tady - kamarád v Německu má Dodge 1934 - na normálních číslech a běžně prochází STK. Protože: oni tam na to auto LOGICKY hledí podle parametrů z roku výroby - tedy 1934. Přece nemůžu chtít, aby se takový auto chovalo jako dnešní Challenger, byť je to taky Dočka. Dostal akorát omezení, že nesmí jezdit po dálnicích, ještě starší auta (třeba s acetylenovým osvětlením) nesmí jezdit po setmění a na silnicích vyšších tříd), ale když chce, a omrzí ho VW brouk a Corvette 1969, tak sedne do šestiválcový Dodge a jede se projet. Zkus si tady přihlásit na normální čísla třeba odhlášeného tudora ... O americe nemluvě. Veteránský noty taky všechno neřeší - když chceš dovézt třeba Town Car 1988 nebo poslední kulatý Caprice, tak se na něj můžeš asi jen koukat.  Ad CaddyIV: to jsem jen tak trochu nakousl, co se dělo ... Věř mi, už mě museli párkrát držet, abych takovýmu ču .....i neotočil palici protézou dozadu 
|
|
|
..mihals..
Út, 25. 10. 2011 00:00
|
baboon: díky za hezký čtivo, co nám sem dáváš! je to zajímavý a poučný zároveň. pokud máš další vzpomínky, dávej je sem, rád se něco dozvím 
DÍKY! 
|
|
|
Libor-2
Út, 25. 10. 2011 00:49
|
souhlasím s Mihalsem vždy je to zajímavé čtení 
|
|
|
junjor
Út, 25. 10. 2011 23:27
|
baboon: ďakujem za odpoveď, zas som o niečo múdrejší 
|
|
|