Titulní strana » Kategorie » Americká auta » Ford //galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=57894&cat=&ids=//galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=57777&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Chudák Fordík
Tak takhle vypadal prý nedávno (foto není moje), ovšem je to děs. Renovace tady znamená stavbu novýho auta ...

Autor: baboon
všechny fotografie tohoto autora
Datum: Út, 18. 10. 2011  Zobrazení: 3362 ×
« další ·
Foto z mobilu .. (Bondy.)
Ford Custom (baboon)
Chudák Fordík (baboon)
malo som sa hral v PS.. (pv33v)
FF RS (Dutan318)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Út, 18. 10. 2011 16:16

no, tohle je jedna z nejvetsich hruz u nas...takove nadherne a vzacne auto.. Sad Tak nahod foto z dob, kdy jeste jezdilo po srazech...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Út, 18. 10. 2011 16:23

to je snad nějakej exslužebák, ne? Jinak jako vypadá špatně, ale ne úplně zrezle a hlavně v původním ustrojení.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
CaddyIV.
Út, 18. 10. 2011 16:24

no, slouzilo to chvili nejakemu radiu nebo co...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Út, 18. 10. 2011 17:56

On to Otík Hovjacký měl strašně dlouho, bylo to hnědobílý, ale tomu autu to vysloveně slušelo - jiný hnědý auto vypadá hovnivě, ale tenhle Fordík ne ...
Pak to prodal a koupilo to ostravský rádio. Natřeli to už tenkrát touhle modrobílou hrůzou a na střechu dali reklamní poutač a jezdili s tím kolem dokola. No, on už i ten motor měl svoje najeto, prostě to pak odstavili a na dvoře to stálo X let. Ani nevím, kdy to koupil tenhle člověk, ale nějaký rok to taky je. Ford si nepomohl, protože stojí venku zas. "Prý" se bude renovovat - leda kulový ... Na tom chudákovi už není renovovat co - možná něco ozobat. Nevím, jestli to Ota viděl, ale jestli jo, tak musel brečet. On měl vždycky takový fajnovky auta ...
Z doby před r. 1990 dodnes jezdí tak málo aut, a když člověk vidí, že něco přežilo, a leží to jako mrcha ... Thumbs Down!
Starou fotku mám jen čb, ale zítra ji sem dám, pokud se u někoho nenajde barevná.
Původ auta neznám, ale stejnýho Forda (sedan) měl jako nový auto Čs. filmexport, spolu s Impalou STW 1959. Ta je v pr..., ale ten Ford si zahrál v "Králi Králů" a dodnes existuje v Praze, byť snad skoro 30 let nevyjel.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
junjor
Út, 18. 10. 2011 22:23

tu je viac fotiek:
http://www.veterany.eu/?p=4931

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Út, 18. 10. 2011 22:55

Zajimavej odkaz, ony i ty zástěrky jsou dost smutný. A za 7 lety takhle schátrat, tkay zajimavý.

Baboone, jaká byla situace amerika za komouše? Bylo to tolerováno a mohl to provozovat jen vyvolený ústředním výborem nebo s tím objížděli školky jako s ukázkami odstrašujícího kapitalismu?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 19. 10. 2011 13:38

Ad Jelass:
No tak to je otázka na týden u grilu ...
Ale: každý na to může mít svůj názor, takže to bude pohled subjektivní.
Myslím si osobně, že před r. 1990 na tom byli mnohem hůř ti, co měli Jeepy, Dodge Weapon Carriery, nedejbože Canadu, apod. To bylo armádní a ta persekuce tu byla. Vím od mnoha známých.
S US se dalo přežít, pokud sis mnoc nevyskakoval, nebo nedělal frajeřinky třeba na 1. máje, nebo podobný citlivý výročí. STB vlastní ameriky měla taky, něco ještě snad jezdí, přijeli se třeba podívat na sraz, ale nevopruzovali.
Horší byli běžní blbečci (myslím závistivé motoristy), kteří Ti auto očesali do posledního písmenka a lišty.
Někde byla možná buzerace na STK, příp. Tě zastavil nějaký zakomplexovaný policajt, ale to bylo i potom.
Mohl ses dostat do hledáčku hospodářské kriminálky, protože je strašně zajímalo, kde jsi vzal na benzin, když jsi třeba pracoval jako šofér nebo jiný mizerně placený zaměstnání. Příklad: jeden můj kamarád měl zač. 80. let sedmilitrovou Galaxii a v práci jezdil jako šofér s Roburem - benzinovým !!! To si čerti mohli vzteky užižlat voháňky, ale nikdy ho nechytili, že by něco stáčel nebo tankoval pro sebe Smile. Jezdil s Fordem skoro denně do práce a velký problém měl s mistrem, páč to byl blb, a ten na něj napsal udání snad na krajský výbor strany, že pan XY propaguje imperialismus, protože jezdí americkým Fordem. No a kamarád, když se to dověděl, tak nelenil, a napsal na tentýž výbor, že mistr propaguje nacismus, protože jezdí německým Trabantem ... Smile Takovýchhle historek je moc ...
Ale na druhou stranu: dostal jsi výjimky na červený blikače a nemusel jsi řezat díry nebo to prasit z couvaček.
Možností koupě bylo několik, buď normálně přes inserci, nebo jako nový auto - někdy v r. 1969 si jistý pán ze severu Čech objednal funglovku Mustanga přes tehdejší Tuzex - a nebyl sám. V roce 1975 si jistý pracovník Státní bezpečnosti koupil nový Firebird T.A. Pak sis to mohl dovézt zvenku na základě povolení k dovozu osobního automobilu (to bylo ještě v 70. letech a je fuk, zda to byl VW brouk nebo Lincoln). To se pak zrušilo. Pak to prodávaly ambasády přes organisaci, která měla sklad v P6, Na Petynce, hned vedle bazaru. Dírami v plotě tam šlo koukat, někdy ses tam mohl i vetřít. Tam to bylo zajímavý, párkrát mě nechytili při focení. To jsi ale v některých případech musel dát místo přísežné prohlášení, k čemu ameriku potřebuješ - buď na zachování jako oldtimer nebo např. k filmování. Takhle to chodilo skoro vždycky. Pak sem další auta vozil Tuzex za politického uvolnění v letech 1967 - 1972. Amerik tam nebylo moc, ale něco přece. Ale tyhle podmínky neplatily pro organisace s devisovou samostatností:
už jsem tady v nějakom vláknu psal, že Čs. Filmexport měl Impalu STW 1959 a Forda Galaxii 1959, Ústřední výbor socialistického svazu mládeže si pořídil v roce 1959 zcela nový Pontiac, terenní Chevrolety používala Geoindustria, Ústav pro výzkum motorových vozidel měl někdy od r. 1977 zakázkového dodávkového Chevy na měření exhalací v ulicích, nákladní a terenní ameriky přišly na konci 60. let do naftových dolů Hodonín, spoustu osobních aut sem přivezly cirkusy, m.j. ředitelství Československých cirkusů a varieté jezdilo už v roce 1963 zcela novým Continentalem, pak jej prodávali v roce 1969 jako ojetinu (dodnes existuje) a hodně aut sem přišlo jako dar od příbuzných z emigrace. To zejména na Slovensko, odkud odešly za I. republiky spousty lidí za vodu ...
No - to jen tak telegraficky ...
Jsou lidi, kteří narazili na mamlase v uniformě - a lidi, kteří se s tím nesetkali - to je různý ...
Mně zastavili s US někdy v roce 1996 v Praze na Palmovce, asi chtěli jenom kontrolu, ale předjeli mě Formanem, tak jsem se jich zeptal, jestli si ho dělali sami na dvoře, a už bylo zle ... Nevymáchaná huba mi stála pětikilo ...
Teď jsem si vzpomněl, mně se to teda nestalo, ale dost lidí mi vykládalo, že je zastavili jen proto, že si chtěli prohlídnout motor, atd. Tomu věřím, protože známý, co měl v r. 1981 Lancii Fulvii, to zažíval taky ...
No a další kapitola byla, co vše jezdilo po ulicích - ale to zas někdy jindy - to je taky na dlouho. A taky si musím vosvěžit mou vynechávající paměť fotkama ...
Doufám, že to nebylo moc dlouhý - jestli jo, můžete mi vomlátit o hlavu Quadrajet ...:)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
powerball
St, 19. 10. 2011 16:46

pekny cteni Smile to s tema policajtama ze stavej protoze si chtej jenom prohlidnout auto se mi stalo taky, za tech par let jezdeni amerikou tak pokazdy kdyz me staveli tak si jen tak aby se nereklo vzali doklady a pak se vyptavali na motor, jak to jede, kolik to zere atd, jednou se za mnou dokonce s majackama otocili na semaforech a zastavili me na moste protoze si chteli prohlidnout auto Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
eLzyx
St, 19. 10. 2011 20:06

s tím prohlížením - to se mi stávalo i s Volvo C70, že si mě cajti ochytli, nic nechtěli, jen se vyptávali. Jak to jede, co v tom je, jak je to starý a proč to nikdy neviděli.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
St, 19. 10. 2011 20:49

Sakra, to je docela yčerpávající odpovědě, resp. jde si z toho udělat náhled. No jestli se budeš ćastejc potkávat s Caddym ,tak se třeba taky někdy potkámeSmile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 19. 10. 2011 21:35

No, určitě se s Caddym potkáme příští rok o prázdninách, kdy bych chtěl zkouknout Imperiala - můžem si pokecat Smile
To víš, takovýhle věci si pamatuju, ale co jsem měl v neděli k obědu - to už nevím ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
ska-p
Čt, 20. 10. 2011 12:08

Mě tyhle historky s dávnověku naprosto fascinujou a můžu je poslouchat pořád :-)
Jenom by mě zajímalo, jestli je pravda, že za kominíků někteří aktivní policajti rozbíjeli zaparkovaným amerikám s ČSSR registrací v noci přední okna aby je dostali ze silnice. Jsem to slyšel, ale přijde mi to přitažený za vlasy....

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 20. 10. 2011 23:14

Tak to jsem v životě neslyšel - to je asi silně přitažený za vlasy.
Vem si, že dost známých lidí ameriku mělo - třeba motorkář F. Šťastný, Matuška, a jiní - a taky státovka měla ameriky na čs. tabulkách, které se "operativně" měnily - jako u ostatních civilních aut ... To by byl průser ...
Pokud by je chtěli dostat ze silnice, mohli by to bývali naprosto elegantně udělat na STK. Když někdo chce, na každom autě se něco najde. A na těch amerikách toho bylo k najítí dost - kolikrát sotva držely pokupě. Tady dlouhý léta jezdilo Camaro s motorem z rumunského nákladního Bucegi SR 113 (a bylo jich víc) a procházelo na STK. Našel bys tady kdysi Oldsmobila 1964 s motorem z Volhy 24 - a taky procházel. Taky tady byl (a je) pán, který kupuje ojetý ameriky, vyndává z nich motory a skříně, šrotuje je a do aut pere diesely (nejdřív Avie, poté Nissany) - a to už od 80. let - byl jsem u něj na návštěvě ... A taky to procházelo.
Ne, jestli mělo pár aut rozbitá okna, mohli to udělat debílci - a nejen u amerik. Kamarádovi kdysi rozbili přední okno u piána proto, že byl hospodskej a jezdil do práce meďákem (rok 1988). Tak si koupil otřískanou stopětku a bylo to ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Pá, 21. 10. 2011 01:47

To s tím vyndáváním motorů nemyslíš vážně, že ne? Kura, kdo to může koupit???

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 21. 10. 2011 08:57

Smrtelně vážně. Thumbs Down!
Poprvé jsem k němu s kámošem přijel někdy na konci 80. let. Na Zahradě stál Cutlass convertible, pod plachtou další dvě ameriky, a tenhle človíček seděl na trávníku a bušil čímsi do kusu kamene. Mně to nějak netrklo, až mi kamarád upozornil, že to je hřídel z automatu ... Pak nám otevřel kapotu od Cutlassu a já šel prvně málem do vrtáku a pak jemu po krku. Potom se s námi přišel podívat, čím jsme to přijeli (malým Chevrákem), a když si nechal ukázat motor, tak pravil: "Jééé, to je motůrek, to je vóóšklivý, ale taková Ávijka, ta by tam běhala ..." Pak jsem ho viděl na srazu na Slapech, tuším 1997. Přijel tam s tím Oldsem a měl už tam šestiválec Nissan diesel. A jak si liboval. Zkurvil minimálně 3 auta ...
Ale to není jediný případ: někdy v roce 1975 přišel na Slovensko zcela nový Ford Torino (darem). Tak majitel vyndal celý agregát a dal tam Avii (do novýho auta !!!), aby za tím mohl lacino tahat vlek (snad s motorkama, nevím už přesně ...)
Jen co tady bylo amerik (hlavně menších) s motory z piána ...
Někteří jedinci jsou naprosto hovězí Sad. Tak buďto jsem škrt na korunu, tak si koupím dehťáka, nebo chci jezdit amerikou, a pak ji musím brát se vším všudy - jenže takhle takový hňup neuvažuje ...
Tyhlety historie by vydaly na dost slušnou knížku - ale kdybych na to začal vzpomínat, asi by mě trefil šlak podruhý ... Tak zase někdy příště pár vzpomínek ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
powerball
Pá, 21. 10. 2011 16:38

nebyl ten cutlass cervenej? sem snad nekde videl fotky nakyho kabria s motorem snad z volhy nebo co

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 21. 10. 2011 20:27

Tenhleten byl takovej vyblitě krémovej - ovšem to je rok 97, co jsem ho viděl naposled - klidně to mohl přelakovat. Ale s motorem Volha - to tady byl ten Olds 1964, pak jeden Mercury Comet (tuším 1963) - toho mi nabízeli někdy v r. 1990 za desítku, pak - mám dojem - že se kdosi pokoušel dát Volhu do Tempestu asi 1963, ale pohořel na tom, že to byl transaxle ... Ale klidně toho tady mohlo být víc ... Víc se dávaly ty rumunský Bucegi nebo Čajky.
Měl jsem kdysi ameriku z r. 1947 s legálně zabudovaným motorem ze Zetoru 30 - změna zapsaná v techničáku a jelo to přes kilo. Ale cmrndalo to naftu a jednou tomu začal za jízdy hořet motor ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
pavel14
So, 22. 10. 2011 18:23

Nechceš třeba na fóru založit téma, ve kterým by ses pořádně rozepsal a případně dodal dobové fotky...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
powerball
So, 22. 10. 2011 18:39

to je dobrej napad Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
So, 22. 10. 2011 21:15

Smile No - to bych nestíhal ani jednu uzávěrku ...
To já se vždycky radši vyjádřím k nějaký otázce ...
Tak po neděli zalovím v malovaný truhličce s fotkama, zapnu scanner, a něco sem dám ... Smile