sprint
St, 15. 6. 2011 19:50
|
A kolik CO2 se vypustí do ovzduší při výrobě elektřiny potřebné k nabití takový obludy, to už ekomrdi neudávají.
|
|
|
Zett
St, 15. 6. 2011 19:54
|
určitě víc jak stará smradlavá Karosa, ale ta není tak kůl
|
|
|
j3lda123
St, 15. 6. 2011 20:00
|
Na první pohled jsem si myslel, že to je nějáký vězeňský autobus :-)
|
|
|
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 20:01
|
Tak o eko věcech se tu nemluví :-)
Pro MHD je to rozhodně levnější, než pendlovat v karosách na naftu. V ulicích měst to vidím jako výhodu, ale na dálkové tratě je ta technologie moc mladá.
|
|
|
emkejx
St, 15. 6. 2011 20:14
|
tak tak, a este ked ti autobus vypusti tie exhalaty priamo do ksichtu pripadne do ventilacie auta za nim... v meste je to urcite cool par SOR je aj u nas nejake nove mmodely, zial stale len na plyn...
|
|
|
Valihrach
St, 15. 6. 2011 20:48
|
Jasně, výroba baterií a elektřiny není moc zelená, ale na to čůrá pes, protože je to setsakra levný. Jakmile se výroba přesune z baterii do nějakých výkonnějších kapacitorů, nebo jiné alternativy, tak okamžitě kupuju a nemám co řešit. Ono koneckonců už i teď mají ty prckové od Smartu, nebo Pezouta dojezd snad kolem 200km a to vše za pár korun. Ekologii aut by mělo cenu řešit, jakmile bude ekologická lodní a letecká doprava, protože to je asi největší svinstvo na planetě.
|
|
|
oasis
St, 15. 6. 2011 21:10
|
|
emkejx
St, 15. 6. 2011 21:37
|
valihrach 700000 je par korun? za to si kupis jazdeneho bossa302 z vyse 400 konikami priamo dovoz z USA
|
|
|
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 21:40
|
emkejx: Tady se jedná o provozní náklady a ne o pořizovací cenu, která je u nových technologií vždy o něco vyšší. A zrovna v ulicích města ti je 400 koní celkem k ničemu ;-)
|
|
|
JayDeeSq
St, 15. 6. 2011 21:58
|
dojezd 200km to je pro autobus jak dělaný:D řidič udělá jedno kolo a může jít domů do druhýho dne než se to zase nabije:D autobus na elektřinu je trolejbus a ne tohle..
|
|
|
Zett
St, 15. 6. 2011 22:00
|
dojezd je mimo i na normální auto, natož na MHD
|
|
|
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 22:19
|
Tak ono se to liší podle počtu zastávek. Podle testu v MHD Tábor bylo odhadnuto, že za těchto podmínek by se to mohlo blížit těm 200 km (Ale je to opravdu odhad na základě 3 dnů). Ostravské MHD udává 120 km, tak se to bude pohybovat mezi tím. Z testu také vyplynulo, že autobus je schopný v MHD odjezdit celý den a ještě mu zbude rezerva. Po Táboře se má vydat do Zlína, tak snad dojede ;-)
|
|
|
Valihrach
St, 15. 6. 2011 23:32
|
Jojo, myslel jsem provozni naklady. A 200km neni vubec malo, do mesta ale. To by bylo v pripade, ze bys jezdil v jednom kuse bez delsich zastavek. Ale pokud mas prac. dobu 8-9 hodin, mezitim musis neco objezdit, tam neco vyridit atd, tak te ve finale limituje vic pracovni doba.
|
|
|
junjor
Čt, 16. 6. 2011 08:01
|
Takýto, no v kratšom prevedení jazdil aj vo Vysokých Tatrách ako elektro skibus. Som bol prekvapený že mu to stúpanie s početnými zákrutami nerobilo problém.
Zadná časť vyzerá dosť zvlášne kvôli krátkemu previsu a zadné čelo tvoria krídlové dvere ako na rozvodnej el. skrini. Zaujímavý bus.
|
|
|
Jelass
Čt, 16. 6. 2011 08:03
|
Tady je skoro všechno napsaný, to je pohoda. 200 km je žalostně málo, vě větších městěch už by byly fest na hraně.
A přesně a dobře, že na to poukázal Valihrach, letecká a lodní doprava tvoří 93% produkcí CO2. Ono je i rozdíl, jestli se vypouští exhalace v 0m.n.m. nebo 10km...
|
|
|
Valihrach
Čt, 16. 6. 2011 13:52
|
Já chvíli po Praze rozvážel takový ptákoviny a 200km jsem překročil za směnu jen vyjímečně. Zase jsem trávil dost času u zákazníků.
Takže mít pevný trasy, dojezd teda aspoň 300km, tak si spousta lidí píská.
|
|
|