Titulní strana » Kategorie » Ostatní značky » Ostatni //galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=56688&cat=&ids=//galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=56574&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Plně elektrický autobus Sor EBN10,5 v testovacím provozu na MHD v Táboře
V Táboře proběhlo ve dnech 13.-15.6. testování autobusu Sor EBN10,5, který je plně na elektrický pohon. Jeho baterie váží 1,2 tuny a dojezd je kolem 200 km. Výrobcem je společnost SOR Libchavy.

Autor: BlueDragonFS
všechny fotografie tohoto autora
Datum: St, 15. 6. 2011  Zobrazení: 5196 ×
« další ·
IMG_2768 (BlueDragonFS)
Douglas-Kalmar TBL180 Tugmaster (BlueDragonFS)
Plně elektrický autobus Sor EBN10,5 v testovacím provozu na MHD v Táboře (BlueDragonFS)
Tatra (CH.O.R.CH.3)
-Tatra 603- (-alonso-)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
sprint
St, 15. 6. 2011 19:50

A kolik CO2 se vypustí do ovzduší při výrobě elektřiny potřebné k nabití takový obludy, to už ekomrdi neudávají.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Zett
St, 15. 6. 2011 19:54

určitě víc jak stará smradlavá Karosa, ale ta není tak kůl

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
j3lda123
St, 15. 6. 2011 20:00

Na první pohled jsem si myslel, že to je nějáký vězeňský autobus :-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 20:01

Tak o eko věcech se tu nemluví :-)
Pro MHD je to rozhodně levnější, než pendlovat v karosách na naftu. V ulicích měst to vidím jako výhodu, ale na dálkové tratě je ta technologie moc mladá.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
emkejx
St, 15. 6. 2011 20:14

tak tak, a este ked ti autobus vypusti tie exhalaty priamo do ksichtu pripadne do ventilacie auta za nim... v meste je to urcite cool Smile par SOR je aj u nas nejake nove mmodely, zial stale len na plyn...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Valihrach
St, 15. 6. 2011 20:48

Jasně, výroba baterií a elektřiny není moc zelená, ale na to čůrá pes, protože je to setsakra levný.

Jakmile se výroba přesune z baterii do nějakých výkonnějších kapacitorů, nebo jiné alternativy, tak okamžitě kupuju a nemám co řešit. Ono koneckonců už i teď mají ty prckové od Smartu, nebo Pezouta dojezd snad kolem 200km a to vše za pár korun.

Ekologii aut by mělo cenu řešit, jakmile bude ekologická lodní a letecká doprava, protože to je asi největší svinstvo na planetě.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
oasis
St, 15. 6. 2011 21:10

V Ostravě už 1 takový SOR přes rok jezdí. Nějaká základní technická data: http://www.dpo.cz/vozy/sor_ebn_10-5/sor_ebn_10.htm

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
emkejx
St, 15. 6. 2011 21:37

valihrach 700000 je par korun? za to si kupis jazdeneho bossa302 z vyse 400 konikami priamo dovoz z USA

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 21:40

emkejx: Tady se jedná o provozní náklady a ne o pořizovací cenu, která je u nových technologií vždy o něco vyšší. A zrovna v ulicích města ti je 400 koní celkem k ničemu ;-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
JayDeeSq
St, 15. 6. 2011 21:58

dojezd 200km to je pro autobus jak dělaný:D řidič udělá jedno kolo a může jít domů do druhýho dne než se to zase nabije:D autobus na elektřinu je trolejbus a ne tohle..

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Zett
St, 15. 6. 2011 22:00

dojezd je mimo i na normální auto, natož na MHD

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
BlueDragonFS
St, 15. 6. 2011 22:19

Tak ono se to liší podle počtu zastávek. Podle testu v MHD Tábor bylo odhadnuto, že za těchto podmínek by se to mohlo blížit těm 200 km (Ale je to opravdu odhad na základě 3 dnů). Ostravské MHD udává 120 km, tak se to bude pohybovat mezi tím. Z testu také vyplynulo, že autobus je schopný v MHD odjezdit celý den a ještě mu zbude rezerva. Po Táboře se má vydat do Zlína, tak snad dojede ;-)

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Valihrach
St, 15. 6. 2011 23:32

Jojo, myslel jsem provozni naklady.

A 200km neni vubec malo, do mesta ale. To by bylo v pripade, ze bys jezdil v jednom kuse bez delsich zastavek. Ale pokud mas prac. dobu 8-9 hodin, mezitim musis neco objezdit, tam neco vyridit atd, tak te ve finale limituje vic pracovni doba.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
junjor
Čt, 16. 6. 2011 08:01

Takýto, no v kratšom prevedení jazdil aj vo Vysokých Tatrách ako elektro skibus. Som bol prekvapený že mu to stúpanie s početnými zákrutami nerobilo problém.
Zadná časť vyzerá dosť zvlášne kvôli krátkemu previsu a zadné čelo tvoria krídlové dvere ako na rozvodnej el. skrini. Zaujímavý bus.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
Čt, 16. 6. 2011 08:03

Tady je skoro všechno napsaný, to je pohoda.

200 km je žalostně málo, vě větších městěch už by byly fest na hraně.
A přesně a dobře, že na to poukázal Valihrach, letecká a lodní doprava tvoří 93% produkcí CO2. Ono je i rozdíl, jestli se vypouští exhalace v 0m.n.m. nebo 10km...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Valihrach
Čt, 16. 6. 2011 13:52

Já chvíli po Praze rozvážel takový ptákoviny a 200km jsem překročil za směnu jen vyjímečně. Zase jsem trávil dost času u zákazníků.
Takže mít pevný trasy, dojezd teda aspoň 300km, tak si spousta lidí píská.