Titulní strana » Kategorie » Škoda //galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=58956&cat=&ids=//galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=58857&cat=&ids=

Rychle na další fotografii: stiskněte na klávesnici šipku doprava, nebo doleva

Srdečně zdraví AKRYL !!!

Autor: baboon
všechny fotografie tohoto autora
Datum: St, 4. 4. 2012  Zobrazení: 5622 ×
« další ·
Ohlédnutí za legendou .. (baboon)
Tři čumáci ... (baboon)
Srdečně zdraví AKRYL !!! (baboon)
peklo na kolech (Moltan)
Pozdrav z runwayie......) (JanQ)
· další »

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 4. 4. 2012 14:25

Loni dodělaná náročná renovace - a takový výsledek! Thumbs Down!
Ta fotka ani z půlky nevystihuje ten pekelný ŘEV barvy!!! Takhle nikdy Feldy a 450 nevypadaly ...
Nějak nemůžu pochopit majitele, který na tom nechal tolika práce, aby to pak takhle dopadlo. Kdyby použil syntetiku (nebo ještě lépe nitro) a dobový postup (i v interieru), byl by z auta fešák. Ale takhle ... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
linkinn52
St, 4. 4. 2012 14:33

Nádherný

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Zett
St, 4. 4. 2012 17:30

z fotky vypadá pěkně, ale v reálu to tak asi nebude Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakomobil
St, 4. 4. 2012 17:49

Co je na tom špatně? Že to tak nikdy nevypadalo? No a?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
rumman
St, 4. 4. 2012 18:10

Já to nechápu:) Mě auto přijde krásný.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
hoskin
St, 4. 4. 2012 18:59

Asi jsem taky divnej, ale mě se v té žluté líbí.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 4. 4. 2012 19:10

Ano, žlutá je v pořádku, žlutý Felicie byly, ale kdybyste to viděli třeba na slunci, tak potřebujete černý brejle. To je tak strašně řvavej umělej odstín, že je dojem z pečlivě renovovanýho auta pryč.
Motám se kolem starých aut hodně přes třicet let a myslím si, že pokud je to veterán, měl by vypadat tak, jak vyjel z továrny.
Před lety tady jezdilo stříbrné Aero 50, vpředu 6 přídavných lamp. Běs!!!
Vezměte si Tatry 87 - snad každá druhá je stříbrná!!! A přitom se původně stříbrných udělalo jen pár desítek kousků ...
Když si někdo tímhle odstínem popleská třeba Fabii RS, o nic nejde, ale tohle ... Sad
Ale říkám, to chce vidět in natura ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
eLzyx
St, 4. 4. 2012 19:35

je to otázka, jestli se veterán nepůvodní barvou znehodnotí. Na druhou stranu majitele chápu, dělá to tak, jak se mu to líbí. Důležitý je, že auto neskončilo někde v kopřivách. Barva se dá změnit vždycky.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
St, 4. 4. 2012 23:23

Na soutežích se tím znehodnotí prakticky hodně, nehledě na to, co vím od kamaráda, soutěže kvůli množství felicí jso dost přísné. Rozhodují naprosté detaily.

Jestli to ale má jen pro potěchu a ne na soutěže, tak why not.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 5. 4. 2012 08:29

Na soutěže jezdí pravidelně, má ještě MGA, které dopadlo podobně ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
fakomobil
Čt, 5. 4. 2012 14:24

Veterán dle spz to evidentně není. Auta jsou rozšířením osobní svobody, nevidím důvod proč by se majitel nemohl svobodně rozhodnout, jakou barvu si na auto pořídí. Nebo snad založíme komisi na barvu automobilů a jako šéfa stanovíme baboona, tedy někoho, kdo se s žádnym svym renovovanym veteránem nepochlubil, protože jen oblejzá cizí auta a fotí si je?

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 5. 4. 2012 17:19

I kdyby Baboon celou dobu jen oblejzal cizí auta a fotil si je, pořád bude o 100% hodnotnější člen s pochopitelnými názory, které vypouští opravdu z hlavy a ne prdele jako většina tady.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Čt, 5. 4. 2012 18:32

Ad fakomobil:
Vážený pane, děkuji Vám za příspěvek. Plně respektuji Váš názor. Nehodlám zde ani nikde jinde dělat ze sebe arbitra cizích rozhodnutí stran barvy karoserie. Je to mé subjektivní stanovisko. Mé příspěvky tedy mají stejnou hodnotu jako příspěvky ostatních. Konstatoval jsem skutečnost tak, jak se mi jevila, což je nezadatelné právo všech jedinců - tedy ona svoboda, kterou zmiňujete.

K dalšímu: ano, máte pravdu. Poslední roky veterány už jen "oblejzám," protože jsem invalidní, chodím o francouzské holi, a abych se udržel při životě, potřebuji denně 18 prášků a čtyři injekce insulinu. Obávám se defektu pneumatiky, protože si už nejsem jistý, zda bych ji bez cizí pomoci vyměnil. K veteránům jsem poprvé přičichl v roce 1979, kdy jsem dělal autoškolu sk. B.
Kdy Vy???
Mimoto jsem řadu let pracoval jako novinář na volné noze, píšící do mnoha periodik, a jako takový byl jsem nucen auta "oblejzat" a fotit. Dnes to dělám ze záliby i z vášně, ale i kvůli rozšíření svého archivu, který čítá 12.000 papírových fotografií, pořizovaných od roku 1980 dodnes, desítky tisíc fotografií v PC a publikací, jejichž váhu nedovedu odhadnout.
Vlastnil jsem (dokud mi to zdravotní stav a finanční podmínky dovolily) celkem 36 veteránů, od malého osobního auta až po těžkou užitkovou techniku. Kdo mne zná osobně, ví, že jsem - pokud to šlo - používal veterány i k běžnému dennímu provozu. Fotografie několika jsem zde již presentoval. Toliko k tomuto.

Zda je vozidlo veterán či nikoliv, nevyplývá z druhu registrace. V minulých dnech jsem (jen) "oblejzal a fotil" (abych o ní a jejím majiteli napsal článek) Pragu z roku 1936 na běžných okresních SPZ. Není to tedy veterán? Podle Vás zřejmě nikoli.
Tolik tedy od chlapa pozdního středního věku, který kolem historické techniky tráví každou volnou chvíli už přes třicet let.
Zdravím Vás srdečně a přeji hezké prožití Velikonoc.

Ad W1zzar3:
Díky za zastání. Thumbs Up!

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Čt, 5. 4. 2012 21:48

Za málo Smile jen jsem nechtěl aby sis musel plemcat svoje starý játra na takový idioty jako je fakomobil, stejně jsi to udělal, takže by ses měl ztrestat tim, že si vezmeš zejtra o prášek míň. :P Samozřejmě se omlouvám, není slušné dělat si z lidí srandu, ale já to tak nemyslel, život by se měl brát s nadhledem, ať už bereš antidepresiva nebo občas viagru Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 6. 4. 2012 08:17

Ad W1zzar3:
Viagru si beru každý večer, abych celou noc nepadal z postele a měl se o co opřít ... Smile
Jinak já už beru s nadhledem všechno - a rozhodně nemíním odpovídat na hulvátství stejnou mincí. Dokonce si zachovám úsměv, když se mě někdo zeptá: "A proč to fotíte? Dyť je to STARÝ?" Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Pá, 6. 4. 2012 17:06

Ono je to sranda, ale když se nad tim zamyslíš a opravdu jsou lidi kterým se líbí dnešní auta a nejen auta, škodovky, volkswageny atd. tak je to vážně smutný, tím spíš že je to valná většina...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Zett
Pá, 6. 4. 2012 17:36

to cos teď napsal je vážně smutný

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Pá, 6. 4. 2012 20:48

Ad W1zzar3:
Já bych k Tvému poslednímu příspěvku navázal jednou dost smutnou historkou:
Někdy v r. 1997 jsem (bydleli jsme tehdy na Vysočině) vezl manželku na poštu. Jeli jsme mou Simkou Ariane, jednou z 5, které jsem tehdy měl. Auto velikosti Volgy 21. Když jsem zaparkoval mezi tehdejší běžné vozy u chodníku, přečnívala je Simca na všechny strany nejmíň o 40 cm. Manželka šla na poštu a já si hověl na lavicovém sedadle, nohy natažené daleko před sebe - prostě pohodlíčko, které dnes těžko něco nabídne - a před autem seděli dva klucí na lavičce - tak 13 - 14 let, normálně se bavili, a jeden najednou ukázal bradou na mou Simku a povídá druhému něco ve smyslu, že je to sra..a, atd. Tak jsem na něj zavolal, jestli zná značku Simca, jestli o ní někdy slyšel? Samozřejmě ne, tak jsem se zeptal, proč je to tedy sra..a? Odpověď mě šokovala a nikdy na ni nezapomenu. Hošík zcela vážně pronesl: "Protože je to starý!"
V tu chvíli mě úplně zamrazilo, protože jsem si uvědomil, že to je úroda ze setby marketingu. Máš rok starou TV? Vyhoď ji! Je stará! Jak to, že máš telefon dva roky? Vyhoď ho! Je starý, atd ...
Pokud člověk ztratí úctu k věcem z minula, nebude už nic, co by navázalo na historiografii ... Sad
Omlouvám se za dlouhý rozbor, ale nějak mě ta historka poznamenala ...

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
eLzyx
Pá, 6. 4. 2012 21:38

jo tyhle trendy "je to starý, vyhoďto" jsou všude. Kamarád brečel, když na "rozkaz" manželky trhal 60let starý dubový parkety v exkluzivním stavu a následně místo nich dával "moderní" lamino. Samozřejmě jsou oblasti, kde to platí, jako jsou různé elektrospotřebiče - PC, lednice, vrtačky atp. To se asi vyplatí obměňovat (výkonnější, s menší spotřebou, bezpečnější).
Stejně je zajímavý sledovat reakce třeba na moje auto. Vypadá velice zachovale, přičemž se tento model vyráběl do 2009. Spousta kamarádů mi říká "ty si žiješ". Obrat nastane, když jim prozradím, že je to 11 let staré. Okamžitě slýchám až pohrdavé "to si děláš prdel", to se nebojíš, že se to rozpadne? Proč si nekoupíš nové? Přičemž vlastní auto nemají a jsou zvyklí, že jim po 4 letech mění služebák, který za tu dobu stihli zdemolovat.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
Jelass
So, 7. 4. 2012 02:51

Je zajimavý, že nejlíp hrající telka doma je jvc z r. 93, obdobně je na tom stereo z komponentů Onkyo, Denon a Sony ne tolik mladšího roku... A ano, nic z toho nemá online připojení na fb Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
So, 7. 4. 2012 11:47

Ad eLzyx + Jelass:
U věcí denní potřeby je to asi trochu jiné - taky měníme pračku každé dva roky, protože díky zabudovaným "kurvítkům" obvykle přežije konec garance tak o dva měsíce ... To se samozřejmě ... (Ale stejně mám schovanou odstředivku Běla r.v. 1960, kterou rodiče dostali jako svatební dar)
To, co píše Jelass - no tak to je bez diskuse: kdo zná Denon, Onkyo, ale i Teac nebo Marantz - třeba z přelomu 70. a 80. let - to byla nádhera. Já měl na vysoký spolužačku, jejíž táta lítal s ČSA - celý svět - a oni měli doma právě Marantze z tý doby. Tehdy funglovku. Přes metr vysoký komín: gramo (servopohon, žádný gumičkofon), časovač, tuner, předzesilovač, double casette deck, koncový zesilovač - a k tomu 2x250 W basreflexy ... Párkrát jsem u nich byl, a jednou byl pilot doma, tak mi říkal, že za tu cenu mohl mít v Tuzexu slušný auto ...
Sorry za OT ... Wink

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
W1zzar3
Ne, 8. 4. 2012 11:38

Baboon> stejně si říkám, že dřív to bylo jednodušší, sice nic nebylo a všechny pořádný věci sis musel těžko shánět v tuzexu a byly menší platy, ale nadruhou stranu jsi neměl za co ty peníze utratit, a tudíž ti pak nebylo líto dát za stereo stejý prachy jako za půl auta. Dneska se všema těma kravinama si lehko zvykneš na nějakej standard a i se slušnym platem máš prostě blbou šanci ušetřit na něco pořádnýho...A popravdě, jak dlouho bych asi musel šetřit na audio za čtvrt milionu, i když ho nemusím shánět dva roky, ale můžu prostě zajet do shopu a do tejdne si s ním vypalovat hlavu.. Smile

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
Ne, 8. 4. 2012 12:13

Což to je pravda, ale na druhou stranu se člověk naučil míň si věcí vážit - nakonec ani výrobce ho k tomu nenutí, žádné slogany jako "Praga - auta na statisíce kilometrů," apod.
Když táta někdy v r. 1981 koupil první barevnou TV - samozřejmě Tesla Horror, tak nám sloužila přes 20 let bez poruchy. A Thomson z r. 2008 nám loni klekl... Sad

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
pech.
So, 14. 4. 2012 21:07

baboon: souhlasím s tebou - byť jsem majitelem veteránů jednostopých (několik zajímavých kousků čz) tak autíčkáři jsou mi samozřejmě velmi blízcí a taky mezi nimi mám mnoho přátel, kteří taky chovají úctu k takové té poctivosti starých věcí.

Zastávám názor, který zastává mnoho lidí co se točí okolo veteránů, tj. že původní stav, pokud nebrání bezpečnému provozu je nedoknutelný a nejcennější, a když už je pro záchranu věci nutná renovace, tak aby se pokud možno blížila technologiím tehdejším - protože dřívejší laky nikdy nebyly tak dokonal hladké, hluboké, tvrdé a lesklé, a všechny věci nebyly chormované (když někdo vyndá motorku a má nachornovaný i páčky drobný díly podovozku, a další věci co byly jen v pozinku, nebo neutrání šedé barvě... je to svým způsobem trapný..

samozřejmě pokud je věc něčí, je jeho vůlí, jak s ní naloží, ale zase naší svobodou je, se k tomu vyjádřit.

a veterán trochu matný, trochu zašlý, sem tam škráblý a někde máčklý, ale v původním laku z roku 30-50-70 je stejně to nejcennější - pravda čím se rok výroby vzdaluje dnešnímu, vzácnější až nesehnatelný. Jenže to je ten stav, se stopami užívání, které zanechal někdo, komu ta věc dloho dobře sloužila, tak aj to bylo, jak se to dochovalo.

Nedávno jsem zachránil Jízdní, dámské kolo ČZ - to je věc z počátků fabriky, kterážto byť již ne motocykly (nebyly nikdy jedinou výrobní náplní) je živa dál, které prostě někdo vyhodil.. pravda nemám moc času, tak se moje aktivita nadále omezila na sehnání falcového ráfku 28", který tam patří, a který někdo vyměnil za tak o 50 let novější běžný - mno ten sehnaný je sice na zadním náboji a vyměněný je přední,ale to se přeplete... musím ale sehnat podklady, jak má vlastně to kolo vypadat.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
defender110
Út, 31. 7. 2012 06:44

Velmi zajímavá diskuze, a musím říct , že hodně pravdivá. Dnes je prostě společnost rozežraná a konzumní, trendy je vše dělat jen aby to přežilo záruku a basta. Když to slouží 5 let bez poruch už je to záázračně spolehlivé, kdysi to jelo 20.. 30let. Bohužel i auta začínají být tohoto ražení. A to, že si dnešní lidé a hlavně ty pubertální fakani nedokáží vážit nejen věcí starých, ale ani nových je věc jiná a bohužel se nezlepší dokud se NĚCO nestane. Jinak chápu naprosto Baboona , že mu není po chuti typ barvy na Fele. Na první pohled může vypadat hezky zvlášť na fotce , ale asi to košér rozhodně nebude. Mi se zas zvedá kufr když vidím třeba krásně zrestarovaný starý Mustang nebo tak a na moderních nízkoprofiláčích s disky jako vrata, guma nikde jen obří lité kolo.

   Upozornit moderátory na tento příspěvek
baboon
St, 1. 8. 2012 09:29

Jo, tak to máme stejný pocity ... Thumbs Up!